Ismét csörgött az esztergomi oldal

iho   ·   2023.11.05. 16:20
DSC_9368_001

A MÁV-Start Zrt. által szervezett Csörgő 50 rendezvénysorozat utolsó állomása az esztergomi oldal volt november első hétvégéjén, 4-5-én.

A szerelvényt két szinkronba kötött narancsszínű mozdony továbbította: a Lajhár becenevet viselő 2197-es, és a 2131-es. Még festékszagúak, előbbit két éve újították fel, utóbbit tavaly. A Csörgők mögé négy klasszikus 20-07-es Bhv-t kapcsoltak, két kéket és két retró-olajzöldet, illetve a kispakli is a retró hétvége szereplője volt. 

A múltidéző menet Budapest Nyugati pályaudvaráról indult. Előbb a 2-es vonalon ment fel Esztergom városába, majd körüljárás után a 4-esen a, Duna partján folytatta az útját tovább Almásfüzitőre. Vissza ugyanezen az irányon közlekedett a csörgős szerelvény.

Neszmély állomásán az almásfüzitői múltidéző személyvonat (fotók: Harmati Marcell)

A retró hétvégék gyakorlata szerint a szokásos menetrendben szereplő személyszállító vonatokon cserélték le az eredeti szerelvényt retróra. A 2-es vonalon így Z72-esként 2082 és 2073 vonatszámon közlekedett a menet, míg a 4-esen 32954 és 32953 volt a száma. Szombaton a Nyugatiból adminisztratív okok miatt jelentős, bő fél órás késéssel tudott csak elindulni, s ez az esztergomi körüljárás miatt kihatott a 4-es vonalra is.

Vasútbarátokat megörvendtető hanghatások közepette lódul meg Szabadságliget megállóhelyéről a 2082-es esztergomi személy

A rendezvény ismét nagy sikert aratott. A vonat telt házzal közlekedett, valamint rengeteg fotós is kísérte útját. Nemcsak hazai, hanem számos külföldi vasútbarát is lelkesen nyomkodta az exponáló-gombjait a fényképezőgépükön. Utóbbiak főleg az 5-ös vonali terelés miatt látogattak hazánkba, de a Csörgők hívószavára ők is hallgattak.

Tokodról folytatja útját Almásfüzitő felé a menet

Esztergom annak idején nagy „Csörgőparadicsom” volt hasonlóan a korábbi Csörgő 50 rendezvénysorozat helyszíneihez. Az Usgyik, illetve Desirók megjelenéséig kizárólag Csörgők mászkáltak ingaszerelvénnyel a főváros és Esztergom között. 2015-ben kis időre még visszatértek a 418-as sorozatú mozdonyok a 2-esre, eleinte egy vonatpárral. 2016 nyarán már annyira nem volt elég Desiro motorvonat, hogy három csörgős szerelvény is koptatta a síneket.

Esztergom vasútállomása az utolsó nyáron az átépítés előtt. Akkor még volt lehetőség megitatni a szomjas dízeleket. Az átépítés során felszámolták az olajkút – a villamosítás után a létezése okafogyottá vált

A 4-es vasútvonalon élők is élvezhették korábban a Pielstick motor öblös hangját. Bő évtizede Csörgő járt erre az úgynevezett „Jicsini vonattal”, ami egy nemzetközi személy volt a Nyugati pályaudvar–Esztergom–Komárom–Pozsony útirányon. Továbbá volt egy hétvégi diákvonat is, ami Esztergomot hivatott összekötni Szombathellyel.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.