Iveco TurboStar: újra az utakon!

iho/közút   ·   2023.09.10. 12:00
05_iveco_turbo_star_visszater

Sokan emlékeznek még a 80-as évek legnépszerűbb nyergesvontatóira, az Iveco TurboStarra. Az olasz tehergépjárműveket és buszokat gyártó vállalat 2021-ben száznyolcvan limitált szériás, piros kamion gyártásába kezdett, de ezúttal luxus bőrbelsővel, letisztult formákkal. Ebből a különleges szériából most kettőt adott át az Iveco hivatalos magyarországi márkaképviselete.

– Az Iveco limitált szériás újdonsága a legendás TurboStar előtt tiszteleg, ami a maga idejében rendkívül erős, 420 lóerős, V8-as motorral épült, több mint 50 ezer példány készült belőle a 80-as években. Ez a modell örökre letette a névjegyét, hiszen ez volt az első kamion, ami teljesítette a híres 24 órás Le Mans-i versenyt is – részletezte Alessandro Massimino, az Iveco marketing vezetője az új S-Way bevezetésekor.

A TurboStart 1984-től 1993-ig gyártotta az Iveco, és rövid idő alatt a kamionsofőrök nagy kedvence lett. Az újragondolásánál figyeltek arra, hogy megmaradjanak a népszerű modell jól felismerhető, retró stílusjegyei, de azért csavartak egyet rajta, hogy kicsit többet adjon, mint a régi társa. Az új S-Way fényezésében ugyanolyan színek köszönnek vissza, mint a retró verzióban, ám minden négyzetcentiméteren található egy új dizájnelem, amitől az egész jármű frissebb, letisztultabb és prémium minőséget sugároz.

Régi-új kedvencek az Ivecónál

– A hagyományos dízel üzemű Iveco tehergépjárművek és buszok forgalmazása mellett nagy hangsúly fektetünk az alternatív meghajtás magyarországi népszerűsítésére és forgalmazására, legyen szó teher- vagy személyszállításról. Az Iveco az összes ma létező alternatívát felsorakoztatja: elérhető nálunk ugyanúgy a gázüzemű jármű mint az akkumulátoros-elektromos is. A busz üzletágban ez a fajta innováció előrébb jár, mint a tehergépjármű piacon, például Miskolc városi gázüzemű buszait mi helyeztük forgalomba, de nagy előrelépés történt az LNG-vel működő nyergesvontatók értékesítésében is. Utóbbiból már idén több mint tíz darab eladásánál járunk, ez nagy növekedésnek számít a hazai piacon. A korábbi évekhez képest megnőtt a kereslet az alternatív meghajtású tehergépjárművekre és a mi kínálatunk lefedi ezeket az igényeket. A Shell-lel összefogva az ügyfelek minden kérését ki tudjuk szolgálni: a Shell az üzemanyagért és a töltőállomás infrastruktúráért felel, mi pedig a járműveket nyújtjuk, a célunk pedig, hogy mihamarabb elérjük a karbonsemleges közúti szállítást – mondta el Molnár Tamás az ECO-tech visiON Kft. ügyvezető igazgatója.

Magyarország első Iveco TurboStar-ját Molnár Tamás édesapja szerezte be annak idején.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek