Jön a Mercedes Arocs

B. Cs.   ·   2012.12.14. 19:00
12A1318k

A kifejezetten az építőiparnak szánt Arocs típusból nyerges vontató, könnyű és nehéz terepen is elboldoguló teherautó készül majd. Lesz két-, három- és négytengelyes kivitel, tizenhatféle motor 238 és 625 lóerő közötti teljesítménnyel. Mindegyik motor megfelel majd az Euro VI-os környezetvédelmi normának. A soros építésű hathengeres dízel erőforrások 7,7–15,6 literes változatokban lesznek elérhetők, 1000 és 3000 newtonméter közötti maximális forgatónyomatékkal. Az automatikus váltó mindegyik Arocsban szériafelszerelés.

Izgalmas külsőt sejtetnek a vázlatok <br /> (fotó: Daimler)

A kerékképletek változatosságában sem várható hiány, a kéttengelyes 4x2-től a négytengelyes, összkerék-meghajtású, két kormányzott első tengelyes 8x8/4-ig terjed a skála. Rendelhető gyári légrugózás, betonkeverőknek megerősített alváz. A jármű könnyűépítésű, így egy 32 tonnás betonkeverő akár nyolc köbméter anyagot is szállíthat.

Áttekinthető és praktikus a vezetőfülke <br /> (fotó: Daimler)

Tizennégy fülkéből választhatják ki a megrendelők a legmegfelelőbbet, az emelt tetős belmagassága 2,5 méter lehet. A Daimler a járművet áprilisban mutatja be, addig csak vázlatokat és rajzokat közöltek.

Kapcsolódó hírek

Közút Autóbuszközlekedés

Ez a balkanyar most más volt, ünnepibb: újra lehetett fotózni egy negyvenöt évvel ezelőtt készült fotót Szegeden

iho/közút   ·   2024.04.29. 12:10

Az 5-ös vonalon a Bartók tér és Újszeged, Gyermekkórház között négy és fél évtizede indult el a trolibusz-közlekedés, elsőként a vidéki nagyvárosok között. Emlékjeggyel, emlékmatricával és egy emlékezetes szalagátvágós balkanyarral ünnepelte az évfordulót a Szegedi Közlekedési Társaság.