Kalandvágyó társaságok, bővülő vonalhálózat

iho   ·   2017.01.19. 08:45
cim4

A rengeteg 2016-os összesítés, különféle toplisták között talán az mond el igen sokat a légiközlekedés tavalyi évéről, amit az útvonalakat, járatokat figyelő és nyilvántartó portál, az anna.aero gyűjtött és adott közre arról, hogy a világ légitársaságai összesen 3042 járatot indítottak el tavaly. A szám elképesztően nagy, mégis valamivel kisebb, mint az előző évi 3109.

Az igények változását jelzi, hogy az új járatok 55 százaléka, 2016 olyan várospárokat kötött össze, amelyeket más légitársaságok nem próbáltak kiszolgálni. Az átlagos járatsűrűség heti 4,1 volt; azokon a vonalakon, amelyeken az új járat meglévő más társasági járatokkal versenyzett, 4,9 volt a heti sűrűség, míg azok között a városok között, amelyek korábban egyáltalán nem kapcsolódtak légijárattal, átlag hetente átlag 3,4.

A légitársaságok közül a legtöbb új járatot a Ryanair indította, a második a easyJet, a harmadik a Wizz, a számok pedig: 200, 106 és 100, mondhatni az ír diszkont volt a leginkább hajlandó az új kalandokra és persze a gépparkja is elég volt ahhoz, hogy kísérletezzen. Az mindenképp érdekes és jellemző, hogy az európai LC-k mennyire domináltak ezen a listán, az első három helyezett után az amerikai Frontier következik, de utána rögtön az IAG diszkont cége, a Vueling következik. A hagyományos óriás cégek közül az American nyitott a legtöbbet, 68 járattal, a vetélytárs Delta csak a tizenkettedik a listán, és a China Easternnel harmadikként képviselik a hagyományos cégeket.

Más a kép, ha az új járatokat a földrajzi megoszlás szerint nézzük, a győztes ebből a szempontból az Egyesült Államok nem kevesebb, mint 916 járatindítással, ezután azonban három európai ország következik, Spanyolország, Németország és az Egyesült Királyság.

A légitársaságok nem torpannak meg és tovább próbálkoznak új piacok bevonásával, új járatokkal, ezek közül már most 1150-et jelentettek be. Az anna.aero adatbázisában ez 162 légitársaság tervét jelenti, vagyis a jelek szerint ez az év is tele lesz új járatokkal. Az eddigi bővítések főszereplői a Ryanair, az Eurowings, a Jet2.com, a Wizz, az easyJet és a Volotea – mindegyik diszkont cég.

Az új bázisok egyike lesz talán a legizgalmasabb, komoly hullámokat keltett a Ryanair bejelentése tavaly év végén, hogy idén bázist nyit a nagy európai hagyományos vetélytárs, a Lufthansa főközpontjában, Frankfurtban. Az európai nemzeti légitársaságok kozül az Alitalia, a British, a Finnair, a KLM és a SAS jelezte tíznél több új járat nyitását az idén. Az Öböl-vidék nagyjai közül a Qatar négy újdonságot jelzett, a vetélytárs Emirates és Etihad – most még – egyet sem.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!Mentés

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.