Lecsúszott a pályáról New Yorkban a Delta gépe

iho   ·   2015.03.05. 19:47
cim

A Delta Airlines McDonnell Douglas MD-88-as típusú, N909DL lajstromjelű gépe Atlanta felől szállt le a New York-i La Guardia repülőtér 13-as pályáján, de lecsúszott a betonról, ráfutott egy töltésre, áttört egy kerítést és megállt. A baleset a felvételek tanúsága szerint sűrű hóesésben és erős szélben történt, a látástávolság a leszálláshoz megfelelő volt.

A Delta járata előtt leszállt gépek még megfelelő fékezésről jelentettek a toronynak. A balesetet szenvedett gép viszont egy utas beszámolója szerint többszáz métert csúszott, míg meg nem állt a töltésen. A járaton 125 utas és ötfőnyi személyzet volt, a gépet rendben kiürítették, mindenkit a terminálépületekbe szállítottak, de az első hírekkel ellentétben vannak sérültek, nemhivatalos jelentés szerint 24-en.

A baleset helyszíne a New York Times fotóján

Az Aviation Herald repülésbiztonsági portál jelentése szerint a repteret lezárták. A gépet a szárnyfölötti és a hátsó vészkijáratokon át evakuálták, a gép bal szárnya komolyan sérült és az ott lévő tartályokból szivárgott a kerozin.

A gépről készült felvételeken nem látszott füst, tehát az üzemanyag szerencsére nem gyulladt be, a reptéri tűzoltók a gép kiürítése közben folyamatosan locsolták a bal szárnyat. A töltés a New York Times szerint épp azért épült, hogy hasonló esetben megakadályozza, hogy a pályáról lecsúszó gép a vízbe zuhanjon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.