Leszállás hiányos szárnyborítással

iho   ·   2014.03.18. 16:45
cim

Elhagyta egyik szárnypaneljét a Delta egyik utasszállítója. Az N675DL lajstromjelű Boeing 757-200-as a 2412-es járatot repülte, a floridai Orlandóból tartott Atlanta felé, a fedélzeten 6 főnyi személyzet és 179 utas tartózkodott.

A fotót egy utas készítette a jobb szárnyról

A borításdarab a jobb szárny belső és felső részéről vált le, amikor a gép a célrepülőtér felé megkezdte a süllyedést. A pilóta közlése szerint a képen is látható páracsíkot egy vezetékből szivárgó hidraulika-folyadék okozta. A hírhez fűzött kommentek egyikében egy amerikai lap karbantartó szakemberek véleményét idézte, akik szerint feltehető, hogy a hidraulika-vezeték sérülése miatt a futót a tartalékrendszerrel kellett kiengednie a személyzetnek.

A Delta komoly 757-es flottát repültet

Mivel a gépben az Aviation Herald repülésbiztonsági portál közlése szerint a levált borítás következtében erős rezgés volt érezhető, a pilóták veszélyhelyzetet jelentettek, folytatták a repülést Atlanta felé, és elsőbbséget kaptak a leszálláshoz, miközben riasztották a repülőtér katasztrófavédelmi szolgálatait, amelyeknek azonban nem kellett beavatkozniuk. A 757-es a repülőtér 09-es bal pályáján normálisan földet is ért, még a pályán állították le a hajtóműveket, majd a gépet bevontatták az utashídhoz. A jelentések szerint az utasok mindeközben nyugodtan viselkedtek, nem volt pánik a fedélzeten.

A közeli képen jól látszik a hidraulika-folyadék szivárgása

A Delta szóvivője szerint az incidens „rendkívül szokatlan” volt, de az, hogy a szárnyborítás egyik darabja levált a gépről, „nem befolyásolta a 757-es képességét a repülésre”. Az ügyben ennek ellenére természetesen beindult a vizsgálat, a légitársaság és az FAA is kutatja az incidens okát, a netes hozzászólók többsége karbantartási hiányosságra tippel. A Delta flottájában egyébként 154 Boeing 757-es repül, a kéthajtóműves egyfolyosós típust már nem gyártják.

Amikor a levált burkolatok katasztrófaveszélyes helyzetet okoznak: a British A319-ese Heathrow-n, kényszerleszállás után

Legutóbb hasonló, komoly visszhangot keltő eset Londonban volt, amikor tavaly májusban a British Airways Oslo felé induló A319-ese felszállás közben elhagyta mindkét hajtóműve burkolatának középső részét. A pilóták nekifutáskor csak valami furcsa zökkenést érzékeltek, a kabinszemélyzet jelentette, hogy hiányos a hajtóművek burkolata, és aztán az is hamarosan kiderült, hogy a levált darab ebben az esetben is megsértette a gép hidraulika-rendszerét, sőt, szivárgott az üzemanyag is. A jobb hajtóműnél tűz is keletkezett, az A319-es egy működő hajtóművel hajtott végre kényszerleszállást. Landolás után kiderült, hogy a levált burkolatrészek a fékszárnyakon, a vezérsíkon, sőt, a futóakna ajtaján is sérüléseket okoztak.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek