Levegőben az indiai C–NM5
A most bejelentett eseményre szeptember elsején került sor az ausztráliai Melbourne mellett, Latrobe repülőterén. A dolog érdekessége: ez az első olyan indiai, saját fejlesztésű repülőgép, mely a nálunk most rosszul csengő PPP-modellben, az állam és magáncégek összefogásával készült el. Az indiai állami CSIR Nemzeti Légi Laboratórium és a Mahindra Aerospace magáncég ausztrál leányvállalatának, a GippsAero munkatársainak összefogásával elkészült gép prototípusa háromévnyi tervezési munka és 10 hónapos építés után emelkedett a levegőbe. A 45 perces első repüléssel a merev futóműves, személy- és könnyű teherszállításra szánt gép alapvető repülési tulajdonságait vizsgálták. A gép erejét egy Lycoming IO–540 hajtómű adja, a kabin berendezése az igényeknek és a feladatoknak megfelelően gyorsan variálható.
A fejlesztők elsőként az amerikai Federal Aviation Regulations (FAR) Part 23 tanúsítvány megszerzésére törekednek, majd a nemzetközi engedély beszerzése következhet. A gépet nemcsak Indiában, hanem a világpiacon is forgalmazni kívánják.