Magyar fejlesztés a dugók enyhítéséért: be akarnak avatkozni a lámpaprogramokba a forgalom függvényében

MTI/iho   ·   2021.03.06. 16:00
00_dugo_szeged

Intelligens városi közlekedésirányítási rendszert fejleszt stratégiai együttműködésben a Gamax Informatikai és Munkaerő-kölcsönző Kft., a BME Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék valamint a Racionet Zrt.

A konzorcium a 2 milliárd 371 millió forint összeköltségű projekthez 1 milliárd 456 millió forint támogatást nyert el a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal versenyképességi és kiválósági együttműködések programban.

A projekt keretében egyebek közt olyan diszpécserközpontot fejlesztenek, amelynek segítségével a hatóság be tud majd avatkozni a közlekedésbe a jelzőlámpák vezérlésével, továbbá útvonaltervező térképes mobilapplikációt biztosít a közlekedésben résztvevőknek. Ezzel csökkenteni lehet majd a városi dugókat, torlódásokat, így csillapítva a forgalmat. A teljes rendszer mesterséges intelligencia algoritmusokat és gépi tanulást is alkalmaz majd az adatok elemzéséhez.

A kifejlesztendő rendszer nemcsak hazai, hanem nemzetközi szinten is értékesíthető lesz azoknak a városoknak, ahol a lakosság és a forgalom méretéből eredő anomáliák ezt indokolttá teszik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közlekedéstervezés Mobilitás

Vitézy Dávid: A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődéséért szeretne tenni

MTI/iho   ·   2024.11.18. 08:20

A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődésért kíván munkálkodni, bárki csatlakozhat hozzá, aki tenni szeretne azért, hogy a fővárost „kirángassák abból a gödörből”, ahova az elmúlt évek pártpolitikai csatái juttatták – mondta Vitézy Dávid, a mozgalom vezetője Budapesten, a szervezet zászlóbontásán.

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.