Majdnem ütköztek Tel Aviv felett!

iho   ·   2018.01.31. 11:15
cim

Mindössze öt másodpercen múlott, hogy nem történt katasztrófa az izraeli nagyváros tengerpartja felett, a Ben Gurion repülőtér körzetének légterében. A két gép csak hatvan méterrel kerülte el egymást, miután a pilóták egyike éles kitérő manővert hajtott végre, hogy ne történjen meg az ütközés.

(fotó: Timo Jager, Wikipedia)

A Fedex Federal Express teherszállító N919FD lajstromjelű Boeing 757-200-asa Athén felől érkezett és a végső megközelítést repülte a Ben Gurion 12-es pályájára.

Az ENSZ által üzemeltetett Beech 200 King Air kétmotoros a Tel Aviv északi részén, a tengerparton lévő kisebb, Sde Dov reptérről, a 21-es pályáról szállt fel, az úti cél az egyiptomi fürdőhely, Sarm el Sejk volt, de a pilóta eltért az irányítás utasításától, ami szerint északnak repült volna és csak Herzlia magasságában fordult volna dél felé.

Hasonló ENSZ King Air Afganisztánban<br>(Fotó: Air Britain, Pete Webber)

Az izraeli közlekedési tárca jelentése szerint a két gép közelítési sebessége 700 kilométer volt óránként, a gépek között a legkisebb függőleges távolság 200 láb, vagyis hatvan méter, vízszintes elkülönítés nulla, magyarán a két gép egymás útját keresztezve, minimális különbséggel egymás fölött haladt el.

A 757-es átstartolt és negyed óra múlva rendben leszállt Ben Gurionon. A Beech, amelynek eredetileg rögtön a felszállás után kellett volna északnak tartania, ehelyett rögtön délnek fordult, és így került a nagy repülőtérre a tenger felől érkező gépek végső megközelítésének pályája közelébe.

Az Aviation Herald repülésbiztonsági portál ábrája szerint a veszélyes megközelítés nem messze a part vonalától, a tenger felett történt, kérdés, hogy egy esetleg bekövetkező a katasztrófa során a gépek roncsai hogyan szóródtak volna.

A The Times of Israel értesülése szerint a kitérő manővert a FedEx 757-esének pilótája hajtotta végre. Az izraeli hatóság felszólította az ENSZ-t, magyarázza meg, miért tért el a gépe a jóváhagyott repülési tervtől.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.