Malév-közgyűlés: döntések nélkül

MTI   ·   2012.01.27. 19:34

A Malév január 6-án felfüggesztett és most folytatott közgyűlése a flotta bérleti szerződésének meghosszabbításáról, illetve tőkeemelésről sem döntött - tudatta Berényi János, a Malév Zrt. elnöke közleményében. Hozzátette: a lízingbe adó céggel jelenleg is folyik a tárgyalás Amszterdamban. A Malév igazgatósága várhatóan hétfői ülésén foglalkozik a témával.

A Malév 2001 novemberében írt alá lízingszerződést a Los Angeles-i székhelyű, elsősorban repülőgépek lízingelésével foglalkozó ILFC-vel összesen 18 darab Boeing 737 Next Generation repülőgépre. Az akkori közlés szerint a magyar légitársaság operatív lízing formájában béreli a gépeket, s a szerződés lejáratakor lehetőség volt a meghosszabbítására. Az első repülőgép szállításakor, 2003-ban az akkori vezérigazgató, Váradi József azt mondta, hogy a Malév 750 millió dollárért, évi 54-55 millió dollár lízingköltséggel jut a 18 repülőgéphez.

Berényi János, a Malév elnöke nemrégiben a Népszavában nyilatkozott arról, hogy most készül a Malév vezetése négy évvel meghosszabbítani az amerikai ILFC-vel a repülőgépek lejáró lízingszerződését, és az erről folytatott tárgyalások már „a célegyenesben vannak”. Hasonlóképp beszélt a lízingszerződések újratárgyalásáról az iho/repülés kérdéseire válaszolva a Malév vezérigazgatója, Limburger Lóránt is. Berényi úgy fogalmazott, hogy az amerikaiak hajlandónak mutatkoznak a szerződés módosítására, és a piacon ma elérhető árakhoz képest kedvezőnek nevezte a lehetséges új szerződés feltételeit. Limburger kilátásba helyezte, hogy a módosítások kiterjednek a Boeing 737-600-asokra, a Malév által használt kisebb sugárhajtású típusra, amelynek gazdaságos üzemeltetését sokan kérdőjelezik meg.

A tőkeemelésről, amihez a kormány döntésére van szükség, annyit tudni, hogy a kormány tárgyalt a Malévről. Ezt Giró-Szász András  kormányszóvivő közölte a január 18-án tartott szóvivői tájékoztatón, további információt azonban nem adott.

A tőkeemelés már a 2011. november 21-én tartott közgyűlésen is napirenden volt, majd a folytatólagos, december 21-i ülésén sem született döntés. A tőkerendezésre azért van szükség, mert a Malév saját tőkéje a jegyzett tőke értéke alá került.

Az idei, a 2012. évi költségvetési törvényben a Malévról nevesítve nem esik szó.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.