Már a velencei kikötő is fogadhat 740 méter hosszú tehervonatokat

A vágányt a Marghera terminálon helyezték üzembe, jön is a VW!
Az olasz vasúti infrastruktúra-kezelő, az RFI (Rete Ferroviaria Italiana) jóvoltából megvalósított 2,7 millió eurós projekt a beruházók forgalmi modellje szerint költséghatékonyabbá és versenyképesebbé teszi a kikötőbe és onnan induló vasúti áruszállítást. A projekt „döntő lépést jelent a vasúti árufuvarozás versenyképesebbé tételében, többek között az egységrakomány költségének jelentős csökkenésének köszönhetően” – áll az RFI anyavállalata, a Ferrovie dello Stato, az FS közleményében.
Az új vágánnyal a kikötő – amely kulcsfontosságú csomópont a skandináv–mediterrán TEN-T folyosón – megfelel az uniós szabványoknak.
A munkálatok felölték három vágány átépítését, a biztosítóberendezések és a forgalomirányítási rendszer fejlesztését. Ezzel a vasúti áruszállítás szerepe Velence kikötőjében várhatóan tovább fog növekedni – például a Volkswagen Logistics Group hamarosan új terminált nyit a Porto Marghera környékén.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!