Maratoni ivászat, menekülés a 757-esből

iho/repülés   ·   2012.10.21. 10:00
emergency-exit-row2_cim

Egy ukrán állampolgárságú utas Amerikában megpróbálta kinyitni a gáp vészkijáratát, mert azt hitte, hogy ég a szárny. Történt mindez már a célrepülőtéren, Salt Lake Cityben, de közvetlenül földetérés után, amikor a Boeing 757-es még a pályán gurult. Némiképp magyarázza az esetet, hogy a férfi később azt mondta az őt kihallgató szövetségi ügynököknek, hogy már ötvenedik napja részeg.

Az Anatolij Baranovics nevű utas a Delta Boston felől érkező járatán elaluddt, és akkor ébredt csak fel, amikor a gép a pálya felé süllyedt. Ahogy felriadt, sikoltozni kezdett anyanyelvén, amit nem értett más a fedélzeten, majd a gép hátsó részébe rohant, és megpróbálta kinyitni a vészkijáratot, a légikisérők hiába próbálták megállítani. Feszegetni kezdte a nyitószerkezetet, sőt, sikerült valamilyen mód aktivizálni a felfújható vészcsúszdát, ennek következtében sérülések keletkeztek a gép testén.

A légiutaskísérő az utasok segítségét kérte, miközben Baranovics már egy másik vészkijárat kinyitásával próbálkozott. Végül egy volt rendőrtisztnek sikerült őt a padlóra kényszerítenie.

Baranovics kihallgatása során elmondta: otthon maradt családját látogatta meg Ukrajnában, ráadásul közben házat akart építeni, de valamiért nem sikerült elkezdenie, ekkor inkább ivásra adta a fejét, és állítása szerint az otthon töltött ötven nap alatt nem sikerült kijózanodnia.

Elmondása szerint Kijevtől Amszterdamig, onnan Bostonig majd Salt Lake City felé a gépek fedélzetén és a várokban is folytatta az italozást, és nyilván folytatta is volna, hiszen vbárt rrá még egy átszállás  az oregoni portland felé. Arra kihallgatása közben sem volt képes, hogy pontosan felbecsülje, hol mikor mennyit és mit ivott.

Az esetről az újságírók szerették volna megtudni a Delta véleményét is, különös tekintettel a rosszul működő vészkijáratra és a véletlenül működésbe lépett vészcsúszdára, illetve hogy mindez hogyan okozott sérülést a gép törzsén, de a légitársság egyelőre csak annyit közölt, hogy mindenben együttműködik a kivizsgáló hatóságokkal.

Baranovicsot szándékos károkozás, a repülőgépben okozott kár és a személyzettel szembeni erőszak elkövetése miatt állítják bíróság elé.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.