Megérkezett Shannonba az utolsó Malév 737-es
Felszállt Ferihegyről a Malév utolsó, még Budapesten maradt Boeing 737-ese. A HA-LOB lajstromjelű, a reptéri szlengben LOBélának emlegetett 737-700-as a légitársaság leállásának idején az ACE hangárában volt karbantartáson, ezért nem repült át a „Fekete sereg” részeként aznap éjjel Shannonra, ahol a lízingelő ILFC gyűjtötte be a magyar légitársaság 737-eseit.
A gép azóta elkészült, már napokkal korábban elterjedt a híre, hogy elindul, mert a transzponderjele „bevillant” a radaros oldalakon, de feltehetően csak valami üzemi próba során kapcsolhatták be a jeladóját. Délelőtt fél tizenegy előtt viszont 5002-es járatszámmal elstartolt a betonról.
A gép nyilván az európai irányítók jóvoltából, 400-as repülési szinten, vagyis 12 ezer méternél magasabban repülhetett át a kontinensen, az Ír tenger felett kezdett süllyedni.
Végül a Malév utolsónak átrepült Boeing 737-ese magyar idő szerint 13 óra 40-kor ért földet Shannonban.
A magyar sajtóban széles körben terjedt korábbi megfogalmazásokkal szemben, amikor is elég sűrűn írták le az „utolsó” jelzőt, tehát valójában ez volt az utolsó 737-es, ami elhagyta Budapestet. Ugyancsak a félreértések tisztázása végett érdemes megismételni, hogy LOBéla feltehetően nem kerül szétszerelésre, mert nem a legkisebb 600-as, hanem az eggyel nagyobb 737-700-as sorozathoz tartozik, tehát sokkal több az esélye arra, hogy a bérbeadó más légitársaságnak tovább tudja lízingelni.
Mindeközben Ferihegyen továbbra is három gép parkol Malév-színekkel: a négy Q400-as egyike, jobb motor és légcsavar nélkül, a korábban kivont CRJ-k egyike, végül pedig a nagyhatótávolságú Boeing 767-es, amit az interkontinentális járatok leállítása óta nem tudott eladni a légitársaság.
Közben a napokban felkerült a videómegosztóra az a felvétel is, amely a „Fekete sereg”, vagyis február 3-án éjszaka átrepült utolsó 737-es shannoni leszállását örökítette meg.