Megindult a termelés Kecskeméten

MTI   ·   2012.03.29. 16:40

Megindult a termelés a Mercedes-Benz új kecskeméti személyautó-gyárában, Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója a gyár avatása alkalmából csütörtökön tartott sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a gyár dolgozóinak létszámát háromezerre növelik a kompakt-autó osztály generációjának újabb modellje iránt jelentkező kiemelt érdeklődés miatt.

A kecskeméti Mercedes-gyár megnyitása az utóbbi idők egyik legjelentősebb sikere Magyarországnak, mondta a miniszterelnök. Orbán Viktor az üzem ünnepélyes avatásán csütörtökön úgy fogalmazott: Kecskemét a magyar járműipar újabb erődítménye, amely egy lépéssel közelebb visz ahhoz a célhoz, hogy Magyarország a világ autóiparának egyik termelési centruma legyen.

A kormányfő a kecskeméti ünnepségen mondott beszédében hangsúlyozta: a Mercedes-gyár magyar dolgozói "hozzájárulnak a magyar járműipar szárnyalásához" és a német-magyar gazdasági együttműködés erősítéséhez. Orbán Viktor megítélése szerint a csütörtöki gyáravatás is azt mutatja, "jó úton járunk, (...) és ezen az úton nem egyedül megyünk".

A Daimler AG igazgatója hangsúlyozta: a tervek szerint évi 100-120 ezer gépkocsit gyárt a kecskeméti gyár, így a németországi, rastatti gyárral együtt most már elegendő a kapacitásuk arra, hogy kielégítsék a vevői igényeket a prémium-kompakt kategóriában is.

Dieter Zetsche bejelentette: az új B-osztály személygépkocsijaira több mint százezer rendelés érkezett eddig.
A kecskeméti gyár a rastatti gyárral működik együtt, amely a Mercedes-Benz kompaktjármű szegmensének kompetenciaközpontja.

Magyarországon a Mercedes-Benz A- és B-osztály utódgenerációját képviselő négy modell közül kettőt gyártanak kezdetben.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.