Megint tűz egy 787-esen

iho/repülés   ·   2013.07.12. 19:54
cim1

Tűzoltók kellett, hogy beavatkozzanak a londoni Heathrow repülőtéren egy Boeing 787-esen – a keletkezett tüzet sikerült eloltani. A reptér pályáit másfél óráig lezárták, ez számos járat, köztük az esti budapesti késését is okozta.

(fotók: Flightglobal)

Mint a BBC közléséből kiderül, az Ethiopian Airlines már nyolc órája parkoló gépével történt az incidens, utasok nem voltak a fedélzeten. A reptérkezelő is megerősítette, hogy tűz volt a fedélzeten, de a tűz forrását közelebbről nem jelölte meg.

Mint ismeretes, a típust három és fél hónapon tiltotta le a repülésről az amerikai és a brit légügyi hatóság, miután egy parkoló Japan Airlines gépen Bostonban, egy ANA-787-esen pedig Japánban repülés közben keletkezett tűz a gép akkumulátorainak egyikében.

A tűz igazi eredetét egyik esetben sem sikerült egészen pontosan meghatározni, a gyártó viszont kidolgozott egy, az FAA által is jóváhagyott módosítás-csomagot a gép lítium-akkumulátorainak védelmére. Az Ethiopian volt az első légitársaság, amelyik visszaállította a forgalomba a 787-eseit, és épp ez a gép, az ET-AOP lajstromjelű volt az első, amely április 27-én landolt Londonban a leállítás után.

Egyelőre nem tudni, hogy a londoni eset összefügg-e a letiltást okozó akkumulátor-problémával, egyáltalán, hogy az akkumulátoroknál kezdődött-e a probléma, mindenesetre a felvételeken nem az akkuk rekeszei, hanem az utastér ajtajai láthatók nyitva. David Learmount, az egyik legismertebb repülésbiztonsággal foglalkozó szakújságíró is arra hívta fel a figyelmet, hogy a tűz nyomai a függőleges vezérsík előtt, a gép tetején mutatkoznak, az akkumulátorok viszont a gép padlószintje alatti rekeszekben vannak. Időközben több más szakértő is erre a következtetésre jutott: egy repülőgépen „sokminden kigyulladhat”, mondja egyikük, de azok a sérülések a kondoni gép törzsének tetején nemigen hozhatók összefüggésbe a padló alatti akkumulátorokkal.

Ugyancsak pénteken a Thomson Miami járatának 787-ese elővigyázatosságból, technikai probléma miatt vissza kellett, hogy forduljon felszállás után Manchesterbe, de ennek a hibának a természetéről egyelőre ugyancsak nem lehet tudni részleteket.


Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.