Mégsem kell levágni LC-Béla szárnyát!

iho   ·   2013.02.12. 10:20
cim3

Mégsem kell levágni a Stuttgartban lévő egykori Malév-gép, a HA-LCB lajstromjelű Tu-154-es, ismert nevén LC-Béla szárnyát.

A gép sorsát szorosan figyelemmel kísérő hazai repülésszeretők egyike, Somogyi-Tóth Dániel közölte szerkesztőségünkkel, hogy a néhány nappal ezelőtt történt baleset okozta sérülés javítható, és ki is fogják javítani.

Mint arról korábban beszámoltunk, a németországi nagy havazások napjaiban a stuttgarti repülőtéren lévő gép szárnyának nekicsúszott egy hókotró, és a helyi lap értesülése szerint a munkagép sérült vezetőjét csak annak árán tudták kiszabadítani a tűzoltók, hogy közben komolyan károsították, levágták a gép szárnyát.

A Stuttgartból érkezett fotókon azonban a sérülés a gép jobb szárnyának kilépőélén, közvetlenül a törővég előtt látható, és nem olyan nagy, mint azt korábban jelezték. A stuttgartiakkal tárgyaló magyar repülésbarátok tisztázták, a tűzoltók a mentőakció során nem levágták a szárnyat, hanem bele kellett vágniuk a kilépőélbe, annak érdekében, hogy kiszabadítsák a beszorult repülőtéri alkalmazottat.

A magyar repülésbarátok azért léptek kapcsolatba a stuttgartiakkal, hogy felajánlják: ha a sérülés cserével is korrigálható, akkor használjanak egy a futóműgondolától kifelé eső darabot a még itthon meglévő, de már szétbontott Tu-154-esről. Ha pedig a gépet netán szét kellene vágni, akkor legalább a fontosabb darabjai kerüljenek jó helyre –  gondolták LC-Béla barátai.

A stuttgartiak azonban megnyugtatták őket: ilyesmiről szó sincs. Az egykori Malév-gépet a saját szakembereik fogják kijavítani, és a Tupojev, ahogy eddig, úgy ezután is kiképzőközpontként és rendezvények helyszíneként szolgálja majd a repülőteret. A stuttgarti reptéri tűzoltók főnöke is azt mondta: semmi esetre sem szeretnének lemondani erről a remek gépről, továbbra is jó hasznát veszik majd.


Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.