Megszüntették a nyomozást a Malév-privatizáció ügyében

iho/repülés   ·   2012.03.06. 11:18

Megszüntette a Budapesti Rendőr-főkapitányság a Jobbik 2010 májusában tett feljelentése nyomán indított nyomozást a Malév privatizációjával kapcsolatban. A párt akkor különösen jelentős kárt okozó csalás és a számviteli fegyelem megsértése bűntettének alapos gyanúja miatt fordult a rendőrséghez. Erről Volner János, a párt frakcióvezető-helyettese számolt be keddi sajtótájékoztatóján.

A politikus kifejtette, a 2005-ös ügyben a Malév 32 millió eurós viszontgaranciát nyújtott az orosz Vnyesekonombanknak. Erről a Malév igazgatótanácsa nem tudott. Volner szerint a privatizáció során súlyosan megsértették a tőkevédelmi szabályokat.

A frakcióvezető-helyettes felhívta a figyelmet arra, hogy a privatizációt a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő által végzett eljárás keretén belül folytatták le, aminek során a légitársaságot az orosz AirBridge-nek értékesítették. Tették ezt úgy, hogy korábban a tulajdonost, Borisz Abramovicsot Oroszországban maffiakapcsolatok tartásával hozták hírbe – mondta.

Két évvel ezelőtt a BRFK el is rendelte a nyomozást, amelynek a megszüntetéséről szóló határozatot most kapták kézhez. Ebben az áll, hogy az ügylet nem ütközött semmilyen jogszabályba, bűncselekmény nem történt.

Volner szerint a mostani határozat azt jelenti, hogy az elszámoltatás a Malév ügyében véglegesen véget ért. Az ügyet vizsgáló parlamenti bizottság csak a politikai felelősség megállapítására lesz alkalmas – tette hozzá. Nehezményezte, hogy „Malév-ügyben még egyetlenegy ember nem ül”, pedig szerinte „nyilvánvaló, hogy a légitársaságot gazdasági bűncselekmények egész sorozata jutatta csődbe”.

Volner János, kezében a nyomozást megszüntető határozattal<br />(fotó: Andrassew Dávid)

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.