Mennyi az idő? Tudja a Scania... Igen, tudja a Scania!

iho/közút   ·   2017.06.21. 16:15
scania_ora0

A tehergépkocsikból megalkotott Scania Clock korábban már elnyerte a Svéd Arany Kerék díjat, jelölést kapott a Svéd Arany Tojás díjra, valamint bronzérmet érdemelt ki a US One Show díjazáson is. A kampány talán most kapta a legrangosabb kitüntetést a Cannes Lion nemzetközi reklámfesztiválon, amely a legismertebb reklámverseny a világon. Bronz oroszlán díjjal jutalmazták a kampányt a Promo & Activation kategóriában.

„Az égből nézve midnen összeáll” (fotók: Scania)

– Amikor legutóbb megnéztem, akkor láttam, hogy a kampányunk körülbelül 16 millió embert ért el világszerte – mondja Staffan Arvas, a Scania marketingkommunikációs vezetője. A Scania Clockot a TBWA svéd reklámügynökséggel dolgozták ki azzal a törekvéssel, hogy nem a szokványos módon, ugyanakkor izgalmasan mutassák be az új járműgenerációt. – Kihívás elé szerettük volna állítani saját magunkat, és megmutatni, hogy az új termékünk és szolgáltatásaink minden applikáció során kitűnően működnek – még olyan abszurd helyzetben is, amikor tehergépjárművekből egy 24 órán keresztül folyamatosan járó órát alkotunk meg – tette hozzá Arvas.

A világ első, teljes mértékben tehergépkocsikból álló óráját 2016 júliusában egy spanyol, 70 ezer négyzetméter területű elhagyatott repülőtéren alkották meg, összesen 14 tehergépkocsi és 90 járművezető részvételével. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a belső tehergépkocsinak állandó 13 kilométer/órás sebességet kellett tartania, míg a külső tehergépkocsinak állandó 53 kilométer/órás sebességet. A megvalósítás nagy precizitást igényelt, a szervezők folyamatosan figyelték az egyes járművek állapotát, hogy elkerüljék a váratlan leállásokat, valamint minimális szinten tartsák a kopást, illetve az elhasználódást. Az órát öt különböző kameraállásból filmezték, a kampányt pedig a hannoveri IAA haszongépjármű-kiállítással egyidőben mutatták be.

– Hatalmas vállalkozás volt, de a sok befektetés a ránk szegeződött figyelem során megtérült – említette Arvas. – Láthatjuk, hogy a videó rohamosan terjedt el a célközönségünk körében úgy mint a tehergépjármű és járművezetői fórumok felhasználói között.

A Cannes Liont néha úgy is nevezik mint a reklámverseny világkupáját, amelyen a Scania Clock mind a négy kategóriában kapott jelölést. A Promo & Activition mellett a PR, a Direct és a Cyber kategóriában tudott indulni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek