Mustang vs Skyraider: a nagyobb győzött

iho/repülés   ·   2011.07.11. 10:00
nyito

A baleset a híres Flying Legends légiparádén történt, amelyet a nagy-britanniai Duxford repülőterén rendeztek meg, több mint 55 repülőgép részvételével. Július 10-én délután egy három gépes kötelékben repülő két gép, az F-AZDP lajstromjelű Skyraider és a G-HAEC lajstromjelű, „Big Beautiful Doll” becenevű Mustang ütközött össze manőverezés közben: a Skyraider jobb szárnya „elütötte”’ a Mustang farokrészét. A szerencsétlenül járt Mustang pilótája sikeresen kiugrott az alacsonyan repülő, végzetesen megsérült repülőgépből, és kisebb sérülésekkel megúszta a balesetet. A gép roncsai a pálya nyugati végétől körülbelül 275 méterre, egy búzatáblán, a nézőktől és a repülőgépektől távol zuhantak le.

A Mustang maradványai a búzatáblában (fotó:keypublishing.com)

A robusztusabb felépítésű Skyraider sikeresen leszállt Duxfordban a 24R/06L pályára, kisebb (másfél méteres) szárnyhiányossággal.

Az erősebb felépítés győzött... (fotó: challoner.com)

A lezuhant Commonweath Aircraft-gyártotta CA-18 Mk 22 vadászbombázó repülőgép (Az ausztrál licencgyártású P-51D Mustang) 1951-ben épült, gyári száma CA-CM-192-1517. A gép az Ausztrál Királyi Légierőnél repült A68-192 lajstromjellel, majd 1958 áprilisában VH-FCB lajstromjelet kapott. A gépet 1969 márciusában mint PI-C651 értékesítették. A Mustang egy 1973-as balesetet követően a Fülöp-szigeteki Légierő 44-72917 lajstromjelű Mustnagja alkatrészeinek felhasználásával újjáépítették. 1981-ben már VR-HIU lajstromjellel, majd 1985 májusában G-HAEC-ként került új tulajdonosához.

A Big Beautiful Doll teljes pompájában (fotó: airliners.net)

Az összeütközésről készült videofelvétel:

Az ütközésről készült fotósorozat a scrabmle.nl fórumán tekinthető meg.

Kapcsolódó hírek

Repülés Repülésbiztonság

Leáll a Boeing rentoni üzeme

iho/repülés   ·   2024.01.25. 15:00

Szokatlanul őszinte és világos útmutatást adott az FAA, az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala a Boeingnek arról, az utóbbi idők fejleményei után mi a teendője – a repülőgépgyártó hosszú rehabilitációs folyamat előtt áll.