Nagyot erősödött a Wizz Magyarországon

iho/repülés   ·   2013.01.08. 13:56
wizzmvhcim

A Wizz Air diszkont légitársasága bejelentette, hogy 2012-ben több mint 12 millió utas választotta, ez 12 százalékkal több, mint a tavalyi évben – olvasható a Világgazdaság összefoglalójában.

A fapados légicég 2012-ben tovább növelte útvonalhálózatát, 203-ról 250-re emelte útvonalai számát, működését újabb országokra terjesztette ki, így most már 29 országba indít járatokat, köztük Grúziába, Izraelbe, Szlovéniába és Svájcba is. Az összesen 80 ezer járat átlagos kihasználtsága 85 százalék felett van. Csak Magyarországról 1,77 millió utas választotta a Wizz Airt, ez a hazai piacon már 30 százalékos növekedés.

A légitársaság tavaly vezette be új poggyászszabályzatát, amely arra ösztönzi az utasokat, hogy kisméretű kézipoggyásszal utazzanak. A cégnél úgy kalkulálnak, hogy 2013-ban még az eddiginél is több, 13,5 millió utas választja a légitársaságot. „A magas üzemanyagárak és az emelkedő adók ellenére a Wizz Air tovább növelte a keresletet alacsony árú szolgáltatásai iránt, mintegy 12 százalékkal. Ez az egyik legmagasabb növekedési érték az európai légiközlekedési ágazatban. Folytatjuk tevékenységünk bővítését, 2013-ban újabb piacokra és repterekre terjesztjük ki útvonalhálózatunkat” – mondta Váradi József , a Wizz Air vezérigazgatója.

A növekedésre minden esély megvan, hiszen január 10-től 40 százalékkal csökkenti budapesti járatait a Ryanair, mivel a Budapest Airport nem csökkentette díjait.

Kapcsolódó hírek