Olcsó üzemanyagot saját olajcégedtől!

iho/repülés   ·   2012.09.21. 08:50
cim2

Az amerikai légitársaságokat is erősen sújtja a magas üzemanyagár, ami a működési költségeknek már több mint egyharmadát teszi ki. Ahogy arról már tavasszal beszámoltunk, a Delta úgy döntött, elege van a kiszámíthatatlanul emelkedő árakból, és a ConocoPhillipstől megszerezte a pennsylvaniai Trainerben található, napi 185 ezer hordónyi olajat kitermelő Monroe Energetikai Egységet, ahol már készülnek a termelés újraindítására.

Egy magát megnevezni nem akaró forrás szerint a kénvisszanyerő egység már készen állna a működésre, azonban nem várt hibákat találtak a fluid katalitikus krakkolóegységben, ezért az újraindítást legalább egy héttel el kell halasztani.

A ConocoPhillips még 2001 szeptemberében azért állította le az üzemet, mert a termelése nem volt elég gazdaságos, a beszerzési és az eladási ár közötti igen szűk árrés miatt több hasonló telep állt le a keleti parton. A Monroe is a drágább, északi-tengeri és afrikai nyersolajat dolgozza majd fel, de a Deltának az a terve, hogy ezen is változtat: bevonják a folyamatba az észak-dakotai Bakken olajkitermelő céget, ezzel a nyugat-texasihoz hasonló áron tudnák ellátni a finomítót, tehát megkerülhetik a piacról történő nyersanyagbeszerzést.

A Delta 100 millió dollár körüli összeget kíván költeni arra, hogy a sugárhajtású gépekhez szükséges üzemanyag-termelést napi 52 000 hordónyira, vagy a kitermelési mennyiség 32%-ára növelje, miközben az előállított benzin mennyiségét csökkenti.

A Delta Air Lines az első amerikai légitársaság, mely a növekvő üzemanyagköltségek megfékezése miatt vett meg egy olajfinomítót. A cég a finomítótól azt várja, hogy 300 millió dollárral csökkenti majd az éves üzemanyag-kiadást, mely tavaly már így is elérte a 12 milliárd dollárt.

Kapcsolódó hírek