Orosz-kubai légitársaság?

iho/repülés   ·   2012.11.15. 19:04
cim

Az orosz és a kubai hatáságok azt tervezik, hogy kubai székhelyű orosz-kubai légitársaságot alapítanak – írja az orosz közlekedési miniszterhelyettesre hivatkozva egy moszkvai lap.

Szergej Arisztov szerint a hordozó egyrészt a Moszkva és Havanna közti légijáratokon túl más orosz városokat is bekapcsolna a hálózatba, valamint Kubán keresztül Latin-Amerika és a karibi térség más országait. Az ipari és kereskedelmi minisztérium adatai szerint egyébként Oroszország és Kuba között egyre intenzívebb a légiforgalom, 2011-ben 80 ezren látogattak Oroszországból a szigetországba.

Oroszországnak ugyanakkor nincs más közvetlen légikapcsolata Latin-Amerikával, ha valaki tehát odautazik, annak Moszkva felől legalább két, de inkább három átszállás szükséges ahhoz, hogy eljusson úticéljukhoz.

A hírből az is kiderül, hogy az erősödő orosz milliomos rétegeknek mostmár nem Délkelet-Ázsia, hanem Latin-Amerika és a karibi országok jelentik az igazán exkluzív üdülési lehetőségeket.

A kubai légitársaság, a Cubana de Aviacion egyébként egy ATR-42-est kivéve kizárólag szovjet-orosz gyártmányú gépekkel repül, van hat elégggé elavult légcsavaros-gázturbiás An-24-ese, három modern An-148-asa, és néhány, a nemzetközi légiforgalomban ritkaságnak számító utasszállító interkontinentális járatokra: három szélestörzsű Il-96-os, és négy Tu-204-es. A korábban a flotta gerincét adó Tu-154-eseket és Il-18-asokat már nem használják.

Kapcsolódó hírek

Blog Kocsiállás

Adigeföld, az egyik utolsó Ikarus-fellegvár

Gács Péter–Schmidt L. Valentin   ·   2025.01.19. 18:00

Az utóbbi években nemcsak hazai közszolgáltatók flottájában, de az egykori keleti blokk területén is szinte kivétel nélkül nyugdíjazták a magyar márka méltán legendás 200-as sorozatát. Délnyugat-Oroszországban van azonban egy közlekedési vállalat, ami kivételt jelent.