Orosz prototípus lencsevégen
A fehér 231-es oldalszámú helikopter törzse alatt lapul a lényeg, a speciális radarrendszer kihajtható antennája. A mini-AWACS-ként repülő Kamov-31-esből átalakított Ka-23D2 megnevezést kapott helikopter feladata a szárazföldi erők, járművek, csapatok radarmegfigyelése, akár rossz, az optikai rendszerek működését megakadályozó időjárás esetén is.
A helikoptert Ilja Remeskovim fotózta le augusztus 3-án, Nizsnij Novgorod repülőterén. A spotterek fórumbejegyzései szerint a helikopterrel innen rendszeresen végeznek tesztrepüléseket. A gép fejlesztését a hadsereg és a légierő támogatja.
A gép kialakítása hasonlít a Francia Légierő leállított Eurocopter AS 532UL Cougar Horizon rendszeréhez. A helikoptereket még a támadó szovjet harckocsik frontvonalbeli felderítésére és követésére szánták, de a Varsói Szerződés felbomlása után a folyamatos költségvetési megszorítások a rendszer végét okozták.
Az orosz helikopter alatt a L381 radarrendszer dolgozik, melyet szintén itt, a Nyizsnij Novgorod Rádióelektronikai Kutatóintézet Szövetségi Kutató és Gyártóközpontjában fejlesztettek ki és építettek meg. Az értesülések szerint a fehér 231-es 2004. novemberében szállt fel, s a gép alapját a Ka-31-es kék 031-es lajstromszámú, átalakított prototípusa jelenti. 2006-ban szállt fel a második, proto Ka-23D2, fehér 232-es oldalszámmal. Ez a gép többször szerepelt már a médiában, míg a most lefotózott 231-es igen ritkán látott és fényképezett gép.
A gyártó által Ka-252SV, Ka-35 és Ka-31SV jelzéssel is azonosított gépekből az orosz kormány 2008-ban két példányt rendelt, de ezeket az OAO Kumertau Repülőgépgyártó Vállalat még nem szállította le a hírek szerint.