Orra bukott a Southwest 737-ese Nashville-ben
Leszállás után, gurulás közben letért a gurulóútról, és kitört az orrfutója helyi idő szerint kedd este a Souhwest Airlines Boeing 737-esének, amely a Houston–Nashville járatot teljesítette. A gépen 133 utas és ötfőnyi személyzet volt. A gépet vészcsúszdákon ürítették ki, az utasok közül nyolcat szállítottak kórházba, de többségüket azonnal kiengedték, friss információk szerint csak ketten vagy hárman sérültek meg könnyebben a balesetben.
Az N649SW lajstromjelű 737-300-as a Nashville-i nemzetközi repülőtér középső 20-as pályáján szállt le, majd észak felé gurult a terminál irányába, amikor lefutott a betonról és egy kisebb vízelvezető árokba esett. A lefutás okát egyelőre pontosan nem tudni, és a beszámolókból nem derült ki, mekkora volt a guruló gép sebessége. Az eset sötétben történt, de az egyik híradás szerint lehet, hogy azért tért le a betonról, mert valami miatt „megszűnt a gép kormányozhatósága”. Az okokat az NTSB kezdődő vizsgálata hivatott megállapítani.
Helyi beszámolók szerint volt utas, aki már a leszállást is különlegesen keménynek, durvának érezte. Más utasok ellenkezőleg, finom földetérésről beszéltek, aztán gurulás közben hallottak furcsa, erős zajt. A sérültek egyike elmondta, akkor esett baja, amikor a vészcsúszdán lefelé menet egy másik gépelhagyó hátulról ütközött vele.
A Southwest gépei egyébként, mondhatni, relatíve gyakran szenvednek túlfutásos-lecsúszásos baleseteket. Az Aviation Safety Network adatbázisa szerint 2000 márciusában a társaság 737-ese látás szerinti megközelítést hajtott végre a kaliforniai Burbank repülőterén. Meredek süllyedés után igen magas sebességgel, 182 csomóval ért betont, túlfutott nemcsak a pályán, de a reptér kerítésén is, az orrfutó kitört. 2003-ban Amarillo repülőterén a Las Vegas felől érkező 737-es erős szélben földet érés után lecsúszott a pályáról, a pilótáknak ugyan sikerült visszakormányozni a gépet a betonra, de az orrfutó megintcsak beroskadt. Ezek a balesetek szerencsére nem jártak sem halálesettel, sem sérüléssel.
Emlékezetes túlfutás történt 2005-ben a kisebbik chicagói reptéren, az alaposan körbeépített Midway nem túl hosszú pályáján. A havas jeges betonon a földet érés után ugyanis csak tizennyolc másodperccel kezdték működtetni a sugárféket, a gép áttörte a reptér kerítését, és ütközött egy a reptér melletti úton haladó autóval, ennek egyik utasa vesztette életét a balesetben.
2013 júliusában, amint erről portálunk is beszámolt, a New York–i LaGuardia repülőtéren orrfutóra szállt le a társaság egy 737-700-asa amelynek következtében az orrfutó visszacsuklott és a gép mintegy 660 métert csúszott az orrán a betonon. Szerencsére senki nem sérült meg, de a 737-es komoly károkat szenvedett. A vizsgálat kiderítette, a megközelítés hátszélben, de a földet érés már szembeszélben történt, a kapitány közvetlenül leszállás előtt vette át a gép vezetését a másodpilótától. A vizsgálat az ő felelősségét állapította meg, a nem stabilizált megközelítést átstartolás kellett volna, hogy kövesse.
Tavaly januárban Las Vegas repülőterén szintén leszállás közben betont ért a gép farokrésze, a tailstrike ezalkalommal jó látási körülmények között történt, megintcsak sérültek nélkül. Idén augusztusban Orlandóban szintén lefutott a társaság egy gépe a gurulóútról, szerencsére utasok nélkül, és ez alkalommal is összecsuklott az orrfutó.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!