Rendezik az ágyazatot a MÁV Zrt. Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton
Munkanapokon a vonatok rövidebb útvonalat járnak be. További, szervezeti és személyi kishírek a vasbeton aljak közé elrejtve.
November elejéig tart a pályakarbantartás a MÁV Zrt. a Budai-hegyekben közlekedő kisvasútján. A teendők elvégzéséért a korábban a MÁV–Volán-csoport leányvállalataként működő, de október 1-jétől a vállalatcsoportba beolvadt egykori MÁV FKG Kft. (ugyanerre a sorsra jutott a VPE Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. is, csak az a KTI része lett) a felelős.
A vasúti pályán az osztrák Swietelsky közúton a munkaterületre szállított kisvasúti géplánca dolgozik; a Gyermekvasúton legutóbb 2020-ban végeztek ilyen jellegű munkát. A hasonló szintű karbantartás gyakorisága természetesen függ a forgalom nagyságától, az al- és a felépítmény minőségétől is. A gépláncot egy aláverő és egy ágyazatrendező gép alkotja, óránkénti kapacitásuk 300 méter. A géplánc munkáját megelőzően és utólag is ágyazati bagikőpótlás egészíti ki.
A gépek jelenleg Szépjuhászné és Hűvösvölgy között dolgoznak, de októberben a tizenegy kilométeres vasútvonal további szakaszain is előfordulnak majd. Addig is a felújítás első szakaszában, október negyedikéig, napközben csak Szépjuhászné és Széchenyihegy között járnak a vonatok. A pálya karbantartása nem zavarja a hétvégi menetrendet, akkor forgalomba állnak a nosztalgiavonatok is.
Továbbá: nekünk új, és talán nem a céghez szorosan kötődőknek is az, hiszen nem verték nagydobra, már nem (a Waberer's Csoport igazgatóságának elnöke,) Barna Zsolt a MÁV-Start igazgatóságának az elnöke, újabban ugyanis a korábbi szakminiszter, Németh Lászlóné tölti be a tisztséget.
A részletekről megkérdeztük a vasúttársaságot, amint válaszolnak, frissítjük írásunkat.
(A szerző felvételei október elsején készültek)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!