Szerencsés túlfutás

Trautmann Balázs   ·   2018.08.01. 16:00
repules_baleset_tulfutas_mexiko_kislid

Az eddigi információk szerint a gép az AM2431-es járatként Durango és Mexikóváros között szállította volna 97 utasát a négy főnyi személyzet segítségével. A General Guadalupe Victoria nemzetközi repülőtér 2900 méter hosszú 03-as pályájáról helyi idő szerint 15.15-kor kezdte meg a felszállást, de már nem sikerült a levegőbe emelkednie.

Tűzoltók közdenekaz égő roncsokkal (forrás: abcnews.com)

Szemtanúk szerint a gép még a nekifutás közben, nagy sebességnél hajtóművibát szenvedett el a bal oldalon, majd balra fordulva elhagyta a betont, végül a pályaküszöbön 380 méterrel túlhaladva, összetörve és kigyulladva állt meg.

A gépen utazók közül ketten súlyos (a hírek szerint az egyik pilóta is súlyos égési sérüléseket szenvedett), 83-an könnyű sérülést szenvedtek, szerencsére halálos áldozatot nem követelt a repülőesemény. 27 személyt kellett kórházba szállítani, a többi könnyű sérültet a helyszínen látták el.

Az alaposan megrongálódott, a leszakadt futóművek miatt a törzsén pihenő gép az első beszámolók szerint szerencsére csak a megállást követően 3-4 perccel később gyulladt ki, így a kimenekítés sikeres volt. A fényképeken jól látható, hogy az Embarer mindkét General Electrics GE CF34-10E6 hajtóműve 250 méterrel a pályavég vonala előtt leszakadt a szárnyak alól, s a pálya mellett, a bal oldalon álltak meg. Az esemény időpontjában a repülőtér meteorológiai jelentése (METAR) szerint 70 fokos irányból gyenge, 5-6 kilométeres szél fújt, de emellett vihar és erős esőzés volt tapasztalható, 600 méteren lévő, szakadozott felhőzettel.

Az XA-GAL lajstromjelű, 173-as gyári számú Embraer E-190AR típusú utasszállító gép a baleset idején 10 éves volt, pályáját a US Airways színeiben kezdte 2008 május 21-én, majd a Republic Airways végül 2014-től az AeroMexico Connect flottájában folytatta, egészen a július 31-i, számára végzetes eseményig. A kivizsgálást a mexikói légügyi hivatal, a Directorate General of Civil Aviation (DGAC) végzi, az Embraer és a General Electrics szakembereinek segítségével.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.