Takarékosabb Herculesek
Az amerikai légierő a még mindig nagy számban alkalmazott Lockheed Martin C-130H Herculesek Rolls-Royce T56-A-15 turboprop hajtóműveit alakíttatná át úgy, hogy teljesítményromlás nélkül csökkenjen a fogyasztás és növekedjen a hajtóművek megbízhatósága. A Rolls-Royce által kifejlesztett Series 3.5 felújítási és átépítési csomag tesztelése 2012 közepén megkezdődik. Ha az átépített, kísérleti hajtóművek bizonyítanak, akkor a tervek szerint (persze megfelelő költségvetési források megléte esetén) a C-130H flotta 220 gépe 2014-től megkapná a hajtóművek továbbfejlesztését.
A csomagban új turbinalapátok és áttervezett aerodinamikájú turbinabelső szerepel. A gyártó ígéretei szerint a C-130H Herculeseket így 2040-ig lehet hadrendben tartani, s eközben 8 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el, s a hajtóműveket is kevesebb alkalommal kell majd karbantartani. A megtakarítás a légierő számításai szerint eléri majd a 3,5 milliárd dollárt is a C-130H flotta várható élettartamára kivetítve. Emellett javul majd a gépek teljesítménye a „magas és forró” repülőtereken, mint amilyenek például Afganisztánban fordulnak elő.
Az Amerikai Légierő emellett fontolgatja a jelenleg hagyományos, négytollú légcsavarral repülő C-130H-k felszerelését a Hamilton Sundstrand NP2000-es kompozit légcsavarral. Ezt a rendszert már 2010-ben tesztelték a 148. tesztszázad egyetlen C-130H Herculesén. A tesztek eredményesen zárultak, kérdés, lesz-e pénz a gépek hajtóműveinek további modernizációjára.