Térkép nélkül az óceán felé, leváló kerék, válás utáni kapitány
Fura késések, csúszások, ízelítő az elmúlt napok érdekesebb eseteiből. Kellemetlenül hosszúra nyúlt a várakozása a British Airways utasainak, akik London City felől repültek egyenesen New Yorkba, vagyis a rövid pályás, különleges, Docklandnél működő „belvárosi” repülőtérről, London üzleti negyedétől közvetlenül az amerikai kontinens gazdasági központjába. Mint erről korábban beszámoltunk, a járat (korábban sűrűbben, most naponta egyszer) az Airbus keskenytörzsű gépcsaládjának legkisebb, ma már nem gyártott változatát használja, az A318-ast, kizárólag business-ülésekkel. A kiegészítő üzemanyagtartályokkal, valamint a London City reptéren aló üzemeléshez szükséges más (szoftverek, mechanizáció 5 fokos siklópályához) átalakításokkal módosított gép New York felé az írországi Shannonban le kell, hogy szálljon tankolni, mert nyugati irányba repülve erős ellenszéllel kell számolnia, visszafelé landolás nélkül teljesíti a távot.
A probléma néhány napja a shannoni leszállás után adódott, amikor a pilóták azt vették észre, hogy a repülés előtt esedékes karbantartás során a gép számítógépes navigációs rendszerébe kizárólag európai útvonalakat és térképeket táplálták be. A személyzet pedig Shannonban sikertelenül próbálta letölteni a szükséges térképeket. A British Airways szóvivőjének közléséből és bocsánatkéréséből az is kiderül, hogy az utasok végül is az éjszakát kénytelenek voltak az ír városban tölteni, amíg a karbantartók utolérték a gépet és feltöltötték a megfelelő adatokkal.
A kanadai WestJet Calgary–Honolulu járatát teljesítő Boeing 767-esén a kanadai nagyváros repülőteréről történt felszállás után a pilóták fékhőmérséklet-jelzést kaptak a műszerfalon, miközben a torony azt közölte velük, hogy a reptéri személyzet a futómű egyik kerekét eltávozni látta a géptől felszállás közben. A pilóták úgy döntöttek, hogy nem folytatják az utat, és nem húzzák be a futót, a fékszárnyat is öt fokon kint hagyták és így hajtottak végre egy alacsony áthúzást, ennek során a műszakiak észlelték is, hogy a gép bal főfutójának zsámolyáról az elülső-külső kerék hiányzik.
Amit végül meg is találtak a reptéren, a 767-es közben várakozási légtérben fogyasztotta el a kerozinja egy részét, majd simán leszállt a 17-es bal pályára, sőt, miután a műszakiak alaposan megnézték, saját futóin gurulhatott vissza a terminálhoz, az utasok természetesen más géppel repültek Honoluluba.
Végül: a United Airlines egy pilótahölgye az Austin-Bergstrom repülőtéren a San Francisco felé készülődő járaton furcsa kis beszédet tartott a fedélzeten az intercomban, a már beszállított és helyükön ülő utasoknak. Elnézését kért, amiért késett, összefüggésben friss válásával, majd továbbra is barátságos hangnemben folytatta az előadást, amely során a választások is szóba kerültek, valamint maga Trump és Clinton is, kifejtette, hogy egyikükre sem szavazott, és az őket illető jelző nem volt túl hízelgő.
A hölgy, aki egyébként nem az egyenruhájában jött a fedélzetre, de a United később elismerte, hogy valóban a légiszemélyzet tagja volt, azzal zárta szónoklatát, hogy most abbahagyja, és elrepülnek a géppel, de ő „engedi majd vezetni a másodpilótát, aki férfi”. Nevetett, de ekkorra az utasok egy része már nem volt túl jókedvű. Ezt észlelve a pilótahölgy jelezte, hogy aki esetleg félne, az nyugodtan hagyja el a gépet. Ezt vagy húsz utas meg is tette, de közben megérkeztek reptéri egyenruhások is, akik lekísérték a hölgyet a gépről, a légitársaság pedig viszonylag hamar új kapitányt küldött, hogy lerepülje a járatot, és szűkszavú közleményben kért elnézést a történtekért, valamint a mintegy kétórás késésért. A kapitány-hölgy további sorsáról nincsenek információk, a légitársaság közleményei szerint „tárgyalnak vele a történtekről”.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!