Trükkös tankerszállítás

Trautmann Balázs   ·   2015.06.23. 11:15
tankerszall0

A légierő 1966. június 9-én először felszállt, XR808 oldalszámú, 49 évnyi szolgálat után nyugdíjazott Vickers VC10 négyhajtóműves légiutántöltő repülőgépe törzsének 112 kilométert kellett megtennie egy speciális szállítójárműre erősítve. A több mint 28 méter hosszú, részben már szétszerelt törzs két éves pihenő után Bruntingthorpe repülőteréről gurult át a brit királyi légierő cosfordi repülőmúzeumába.

Ez a szakasz itt még egyszerű volt... A képre kattintva galéria nyílik

A különleges szállítmányának nem csupán az M69 és az M6 autópálya kényelmesen széles aszfaltja jutott, hanem több kisebb településen is át kellett haladnia. Ez gyakran azt jelentette, hogy lépésben, szinte centiméterenként igazítva kellett befordulni utcasarkokon. Kerülőútra is szükség volt, hiszen a szállítmány nem fért volna el Cosford vasúti hídja alatt. A feladat nehézségét jelzi, hogy a tervezés és szervezés 18 hónapot vett igénybe.

A gép összeépítése szinte a múzeumba beemelést követő pillanatban megkezdődött. A tervek szerint a tankergép 2015 októberére éri el régi pompáját és a már régi vendég C-130K Hercules mellett fogadja majd a látogatókat a múzeum bejáratánál.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek