Újra terepraliba száll az Iveco

iho/közút   ·   2011.12.09. 18:15
kiskep

A „Petronas De Rooy Iveco” csapat az októberi Marokkó-ralin mutatkozott be először, amelyen az Iveco járműveit Miki Biasion (az 1999-es Dakar győztese a kamion kategóriában, illetve ötödik helyezettje összetettben) és Gerard De Rooy vezette. Annak ellenére, hogy a verseny főleg a felkészülést szolgálta, igen jó eredményeket értek el. Első és második helyen végeztek a „különleges kamion” kategóriában, összetettben pedig az ötödik és hatodik helyet szerezték meg.

A 2012-es Dakar-csapat<br>(fotók: Iveco)

A 2012-es Dakar-ralin a holland csapatot hét Iveco modell segíti. A Trakker 4x4 nehézgépjárműveket több mint 900 lóerős FPT Cursor 13 motorok hajtják. A csapat a Trakker 4x4 modellek mellett a Hollandiában készült Strator prototípussal indul a versenyen, amely az Iveco alvázszerkezetére és hajtásláncára, illetve az Iveco által Ausztráliában gyártott és értékesített Powerstar fülkéjére épül. A versenykamionok közül hármat Miki Biasion, Gerard de Rooy, illetve Hans Stacey (a 2007-es Dakar győztese) vezet majd. Négy másik Trakker a járműtámogatásban és -szervizelésben segíti a versenyzőket a közelgő versenyen.

Versenyre készen a Trakker 4x4

A 2010-es Overland expedíció során egy Trakker 6x6 és egy Daily 4x4 jármű vette át az előző expedíciókban használt klasszikus amerikai csőrös kamionokra emlékeztető modellek helyét. A több hónapos kalanddal a közelmúlt egyik legkeményebb és legkimerítőbb expedícióját teljesítették.

A Strator prototípus

Az Iveco több mint 25 000 alkalmazottat foglalkoztat, és 24 gyártóegységet üzemeltet a világ tizenegy országában, amelyekben a vállalat hat kutatóközpontjában kifejlesztett technológiákat alkalmazza. Európán kívül a vállalat Kínában, Oroszországban, Ausztráliában és Latin-Amerikában folytat tevékenységet.

Kapcsolódó hírek

Közút Autóbuszközlekedés

Ez a balkanyar most más volt, ünnepibb: újra lehetett fotózni egy negyvenöt évvel ezelőtt készült fotót Szegeden

iho/közút   ·   2024.04.29. 12:10

Az 5-ös vonalon a Bartók tér és Újszeged, Gyermekkórház között négy és fél évtizede indult el a trolibusz-közlekedés, elsőként a vidéki nagyvárosok között. Emlékjeggyel, emlékmatricával és egy emlékezetes szalagátvágós balkanyarral ünnepelte az évfordulót a Szegedi Közlekedési Társaság.