Vasárnap hajnaltól újraindul a vonatforgalom Tiszatenyő és Mezőtúr között
Szombat estére befejezték a július 9-én Kétpónál történt baleset során kevésbé rongálódott vágány helyreállítását, valamint a pálya és a biztosítóberendezés ellenőrzését, így 16-án vasárnap hajnaltól egy vágányon ismét közlekedhetnek a személyszállító vonatok Tiszatenyő és Mezőtúr között.
A (Budapest–Újszász)–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vonalon utazók tíz–húsz perccel hosszabb menetidőre számíthatnak, amíg tart a másik vágányon a kármentesítés és az eredeti pályaállapot visszaállítása.
Ideiglenes változások:
- A torlódások és nagyobb késések megelőzése érdekében a munkanapokon Szolnokról Mezőtúrra 16:45-kor és a Mezőtúrról Szolnokra 17:41-kor induló személyvonatok (7436, 7433) helyett pótlóbusz közlekedik. Pusztapó megállóhelyet nem érinti a busz. Az utasoknak a vonatok menetidejéhez képest húsz perccel hosszabb, körülbelül 55 perces eljutási időre kell számítani.
- A július 15-én, szombaton éjszaka a Keleti pályaudvarról Bukarestbe 22:45-kor továbbinduló, és a 16-án, vasárnap hajnalban Bukarestből Bécsbe közlekedő Dacia nemzetközi gyorsvonat (347, 346) még Biharkeresztes érintésével, a Nagyvárad–Kolozsvár–Tövis kerülő útirányon közlekedik. Ezt követően már ismét a Békéscsabán és Lőkösházán keresztül közlekedik a Dacia gyorsvonat.
Mint arról az iho korábban hírt adott, július 9-én, vasárnap délben, Kétpónál egy tehervonat kilenc konténerszállító- és tartálykocsija kisiklott, jelentős kárt okozva a vasúti pályában is, ezért mindkét vágányon le kellett állítani a forgalmat. Emiatt az egyvágányú forgalom szombat késő esti újraindításáig, Törökszentmiklós és Mezőtúr között pótlóbuszok szállították, szállítják az utasokat. Az eljutási idő egy-másfél órával nőtt a békéscsabai fővonalon.
A helyszíni vizsgálat mellett még 9-én, vasárnap elkezdték a műszaki mentést. Szolnokról a helyszínre érkezett a nagy teherbírású vasúti daru, mellyel a kisiklott kocsikat helyezték vissza a vágányra, illetve a roncsokat és a konténereket emelték át vasúti szállítókocsikra.
Szerdára már sikerült kiemelni a balesetkor a kavicságyazatba beékelődött teherkocsit is, azon kívül aznap még öt kocsit szállítottak el.
Csütörtökön a kevésbé rongálódott (bal) vágányon vasbetonalj cseréket, ágyazatrendezést végeztek, a betontörmelékeket takarították ki a vágányból és kicserélték a szükséges sínszakaszokat. Szombat kora reggelre végzett a daru a hatókörén belül, elérhető távolságban lévő kocsik, roncsok beemelésével, ezt követően pedig délelőtt visszavontatták Szolnokra. A bal vágányon napközben a szakemberek visszakötötték a daruzás előkészítése során elbontott felsővezetéket, továbbá folytatták a pálya és a biztosítóberendezés javítását. A
kevésbé sérült vágány helyreállítását és a szükséges vizsgálatot szombat estére fejezték be a MÁV és a leányvállalatának, a MÁV FKG Kft-nek a szakemberei. A másik vágányban a kisiklott, felborult kocsik jelentősebb kárt tettek: egy felsővezetéket tartó oszlop kidőlt és összetört, körülbelül két kilométeren megrongálódott a vasúti pálya, ezen belül mintegy 400 méteren a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak. Itt új pályát kell építeni, emiatt a teljes helyreállítás akár több hetet is igénybe vehet. Addig a munkálatok helyszíne melletti vágányon, mintegy kétszáz méteren lassabban, 40 km/órás sebességgel haladnak a vonatok a biztonság érdekében. Az okozott kár mértéke több százmillió forintra becsülhető.
A MÁV köszöni az utasai türelmét, munkatársainak pedig a helytállást a kármentesítés és a helyreállítás során. A vasúttársaság azt javasolja a békéscsabai vonalon utazóknak, hogy továbbra is kísérjék figyelemmel a MÁV honlapján vagy a MÁVINFORM Facebook oldalán a folyamatosan frissülő híreket.
(fotó: MTI/Mészáros János)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!