Vasútmúzeum a pusztán

iho   ·   2013.02.24. 11:30
00

A szeged környéki kisvasúthálózat (a kecskemétihez hasonlóan) az 1920-as évek gyermeke. Az összesen 78 kilométer hosszú, két vonalból álló vasutat 1926-27-ben építették, az első vonat 1927. február 1-jén gördült ki Szeged-Tisza pályaudvarról. Ennek a vasútnak volt köszönhető, hogy az addig közigazgatásilag Szegedhez tartozó tanyavilágban új, önálló falvak jöttek létre. A század második felének közlekedésébe mégsem fért bele a kisvasút: a vonalakat 1975-ben zárták be végleg.

A pár hónapja kiállított Mk48-as és kocsija<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Kazi Márton felvételei)

A domaszéki volt állomásépületet 2008-ban hozták rendbe a Szegedi Vasúttörténeti Alapítvány, a Szegedi Gazdasági Vasút Történeti, Helytörténeti Közhasznú Egyesület, Engi József nyugdíjas vasutas mérnök és a helyi lakosok felajánlásainak segítségével. Három évvel később újabb nagy lépés következett: Domaszék, Mórahalom, Óbecse és Temerin közösen nyújtották be sikeres pályázatukat, melynek eredményeként a négy település összesen százötvenezer eurós, azaz negyvenötmillió forintos támogatást nyert a „Mórahalom–Domaszék–Óbecse–Temerin helytörténeti útvonal az örökségvédelem jegyében” elnevezésű projekt. 2012 őszén állítottak ki az épület előtt egy Mk48-as mozdonyt és egy teherkocsit, a kiállítás pedig új épülettel bővült.

Kapcsolódó hírek