Épülget a 30a

Télen hónapokig állt a munka, aztán áprilisban nagy erőkkel beindult az élet a 30a vonal fővárosi szakaszán. A kelenföldi feszmentesítésekről többször írtunk már, szintén komoly forgalmi zűrzavarokat okozott a Budafok-Kelenföld szakaszon a visszaköltözés a 40a vágányaira, ahol a felsővezeték-hálózatot újították fel korábban. Az Érd alsói vonal kiesése jelentős kapacitáscsökkenést okoz Érd és Kelenföld között, csúcsidőben szinte lehetetlen az előre haladás tehervonattal. De egyszer elkészül az alsó vonal, és a pusztaszabolcsi pálya átépítéséig talán nem lesz hasonló gond. A nyári menetrend minden esetre érdekesnek ígérkezik, főleg ha az Érd felső és Tárnok közé erőltetett ablakos vonatok számát nézzük...
Aki nem járt Dél-Budán mostanában, annak a megnyugtatására mutatjuk ezt a képet: a Nosztalgia Kft. két héten át hordott Szobról napi egy, zúzott kővel rakott vonatot a 30a vonalra, ahol a meglevő pályáról a második vágány helyére ürítették a napi 18 vagonnyi zúzott követ Budafok megállóhely és Nagytétény állomás között.