Épülget a 30a

Vörös Attila   ·   2013.04.28. 16:09
IMG_9979__130427_BUT__M61019__30a__400

Télen hónapokig állt a munka, aztán áprilisban nagy erőkkel beindult az élet a 30a vonal fővárosi szakaszán. A kelenföldi feszmentesítésekről többször írtunk már, szintén komoly forgalmi zűrzavarokat okozott a Budafok-Kelenföld szakaszon a visszaköltözés a 40a vágányaira, ahol a felsővezeték-hálózatot újították fel korábban. Az Érd alsói vonal kiesése jelentős kapacitáscsökkenést okoz Érd és Kelenföld között, csúcsidőben szinte lehetetlen az előre haladás tehervonattal. De egyszer elkészül az alsó vonal, és a pusztaszabolcsi pálya átépítéséig talán nem lesz hasonló gond. A nyári menetrend minden esetre érdekesnek ígérkezik, főleg ha az Érd felső és Tárnok közé erőltetett ablakos vonatok számát nézzük...

Aki nem járt Dél-Budán mostanában, annak a megnyugtatására mutatjuk ezt a képet: a Nosztalgia Kft. két héten át hordott Szobról napi egy, zúzott kővel rakott vonatot a 30a vonalra, ahol a meglevő pályáról a második vágány helyére ürítették a napi 18 vagonnyi zúzott követ Budafok megállóhely és Nagytétény állomás között.

Az ürítés többnyire az éj leple alatt történt, szombaton azonban kivételesen korán megérkezett a kőszállítmány

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.