A DB Regio a Mireo-motorvonatok első vásárlója

iho/vasút   ·   2017.02.18. 18:45
400px_db_regio_siemens_mireo

A vasúttársaság a Mireók mellett tizenöt kétszintes Desiro HC-motorvonatra is benyújtotta igényét. Az összesen harminckilenc Siemens-motorvonat a Rajna-völgyben fog közlekedni. A járműbeszerzések azt követően váltak hivatalossá, hogy Baden-Württemberg szövetségi tartomány a DB Regiót bízta meg az úgynevezett „Rheintal Netz 4” személyszállító szolgáltatással, amit a társaság 2020 júniusától tizenkét és fél éven keresztül láthat el – írja a Railway Gazette.

A Siemens tavaly nyáron adta hírül, hogy egy új, regionális és elővárosi funkciójú motorvonat-platformon dolgozik. A Mireo végleges koncepcióját szeptemberben, az InnoTrans 2016 nemzetközi közlekedési kiállításon és szakvásáron mutatták be a nagyközönségnek. A járműcsaládban a német gyártó ötvözi a gazdaságosságot és a fenntarthatóságot, továbbá optimális rugalmasságot kínál a teljes életciklus folyamán. A Siemens szerint a vonatok aerodinamikus formája az eddigi motorvonatokénál halkabb üzemet szavatol, a könnyűszerkezetes konstrukciónak és az intelligens energiagazdálkodásnak köszönhetően pedig huszonöt százalékkal kevesebb a Mireók energiafogyasztása.

A DB Regio a Siemens Mireók első megrendelője: huszonnégy háromrészes szerelvény érkezhet a német–francia határhoz (látványterv: Siemens)

A DB Regio által rendelt háromrészes vonatok kétszázhúsz ülőhelyet kínálnak majd. A százhatvan kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű szerelvények a francia határ közelében fekvő Offenburg, Freiburg és Neuenburg, valamint a svájci Bázel között fognak közlekedni regionális vonatokként, vasárnaponként pedig Freiburg, Endingen és Breisach között is igénybe lehet venni az új Siemens-vonatokat.

A négyrészes Desiro HC-k (High Capacity, magyarul: nagykapacitású) a Karlsruhe–Offenburg–Freiburg–Bázel viszonylaton fognak szolgálni; a regionális expresszjáratok is százhatvannal haladhatnak majd. A villamos szerelvények motorkocsijai egyszintes felépítésűek lesznek, emelet a két közbülső, alacsonypadlós betétkocsiban található majd. Ezzel az utastér több mint fele lépcsőmentes kialakítású lehet. A százöt méter hosszú vonatok egyenként négyszáztíz ülőhelyet biztosítanak – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek