A KLM készül a Dreamliner érkezésére
A gyártónak és a légitársaságnak egyaránt fontos pillanat lesz az első KLM 787-es átadása, ami valamikor ősszel várható, a gyártási lista szerint a PH-BHA lajstromjelű, ZB234-es sorozatszámú Dreamliner szeptember elsején gördül ki az összeszerelő csarnokból. Az új típus érkezésére azonban már erősen készülnek Amszterdamban.
A légitársaság részletes közleményt bocsátott ki, amelyben az elnök-vezérigazgató, Pieter Elbers azt hangsúlyozza: „Légitársaságunk további fejlesztéseket hajtott végre az egyébként is különleges repülőgépeken, amelyek így kiemelkednek típustársaik közül. Mindez hozzájárul egy új utazási élményhez, amit ügyfeleink csak ezeken a típusokon tapasztalhatnak meg.”
A KLM nyilvánosságra hozta, milyen utaskabin-elrendezéssel érkezik majd az első 787-es. Nos a hollandoknál most zajló intenzív fejlesztéseknek megfelelően a 294 személyes gép elülső szekcióját a nemrég bevezetett World Business Class foglalja el harminc olyan üléssel, amelyek mindegyike – hangsúlyozza a közlemény – folyosóra nyílik, soronként 1-2-1-es elrendezésben. Tehát más konfigurációval szemben az ablaknál ülőknek sem kell átmászkálniuk egy-egy utastárson, ha a hosszú – akár 15 ezer kilométeres úton el kell távoznia valahová, vagy csak csupán kicsit megmozgatná a végtagjait.
Ezek az ülések teljesen ággyá alakíthatók és jár hozzájuk a 16 hüvelykes képernyő, de az új economy-ülések is „40 százalékkal” jobban hátradönthetők, mint az eddigiek. A teljes fedélzeten fogható wifi és az új szórakoztató és információs rendszer szintén rendelkezésére áll a hátrébb ülő utasoknak is.
„Az új repülőgép 2015 októberi bevezetésével a KLM flottája egy csendesebb és üzemanyag-takarékosabb típussal bővül – a környezetkímélő motorok szén-dioxid kibocsátása húsz százalékkal alacsonyabb az átlagosnál” – olvasható a KLM közleményében.
A közreadott adatok szerint a rendelési listán a KLM huszonhárom, a vele egy csoportban működő Air France tizenkettő, az Air France/KLM csoport két géppel szerepel. Az érvényes trendnek megfelelően az összes gép a 787-es nagyobbik, hosszabb törzsű változata, a KLM példányai General Electric GEnx hajtóművekkel repül majd.
Ami a várható útvonalhálózatot illeti, az első járat az eddigi bejelentések szerint október 25-én startol Amszterdamból Abu Dhabi illetve Bahrein felé, decembertől már naponta, majd következik az ugyancsak nem szuperhosszú kairói vonalnyitás. Ezután decemberben, februárban és márciusban indul az igazi interkontinentális üzemeltetés Quito/Guayaquil, Hsziamen, Fukuoka, Rio és Chengdu felé.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!