Átadták a GYSEV első Flirt3-asát

iho   ·   2017.11.30. 14:46
00kicsi

Nem halogatták a GYSEV – és a magyar vasutak – első Flirt3-asának átadóünnepségét, még egy hónapja sincs, hogy megérkezett, futópróbáit is csupán kilenc nappal ezelőtt kezdte meg. A rendszerben 435 501-es számot kapott szerelvény átadóját Szombathelyen, a GYSEV új fellegvárában tartották, és bevallhatjuk: a szállingózó hó még jobban kiemelte az élénk zöld-sárga színeket.

Balról: Dr. Puskás Tivadar, Szombathely polgármestere; Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója; Christian Spichiger, a Stadler Rail Csoport ügyvezető alelnöke; Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója; Dr. Hende Csaba, országgyűlési képviselő, a parlament alelnöke és Dr. Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára az átadón A képre kattintva galéria nyílik (forrás: Stadler)

A 2013-15 között beszerzett tíz „hagyományos Flirt” üzeme maximálisan bevált a GYSEV-nél, a társaság hasonló sikereket vár el a 2016-os közbeszerzésen nyertes Stadler újabb tíz, harmadik generációs motorvonatától is. Ahogy a bemutatón dr. Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára említette: a GYSEV élenjáró munkát végez a közlekedésfejlesztésben, legyen szó akár járműbeszerzésről, akár pálya- vagy állomáskorszerűsítésről, közlekedésbiztonsági fejlesztésekről.

A vadonatúj Flirt motorvonatokból immár kettő tartózkodik Magyarországon, a további nyolcat a lengyel és a magyar gyártó folyamatosan, 2019 elejéig leszállítja. Az új járművek nemcsak egymással, hanem idősebb társaikkal is képesek szinkronüzemmódban közlekedni, így akár háromrészes, vegyes összeállítású motorvonatok is közlekedhetnek, ez komoly gazdasági és forgalomszervezési előnyökkel jár majd.

Néhány kép a belső térről: mellékhelyiség...

A harmadik generációs Flirtek elődeikhez hasonlóan százhatvanas tempóval képesek száguldani, a 77,1 méter hosszú, 208 ülőhelyes vonatok 39 másodperc alatt gyorsulnak százhúszra. A vonatok a legújabb műszaki átjárhatósági és biztonsági előírásoknak is megfelelnek, a tágas, többfunkciós beszállóterek a kerekesszékkel, kerékpárral, babakocsival utazók kényelmét is egyaránt szolgálják. Természetesen a kor elvárásainak megfelelő kényelmi berendezések: légkondicionáló, WiFi-csatlakozás, korszerű utastájékoztató- és kamerarendszer, telefonok, laptopok töltését biztosító csatlakozók sem maradhattak el.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

LokoPiknik a Füstiben: motorkocsikkal és Szergejekkel, köztük a felújított M62 001-gyel, ACSEV Boros Bénivel és szlovák járművekkel

iho/vasút   ·   2025.09.22. 12:00

A vasút két évszázadáról szeptember 27-én és 28-án a Magyar Vasúttörténeti Parkban megemlékező hétvége központi témája a motorkocsik világa és az idén hatvanéves Szergej dízelmozdonyok lesznek. Bemutatkozik a tompító nélküli M62 001 is, amitől biztosan dübörög majd a környék!

Vasút Nagyvasút

Folytatódik a pécsi fővonal karbantartása

MÁV/iho   ·   2025.09.19. 15:00

Szeptember 23-ától három hétig pótlóbuszok közlekednek Dombóvár, Szentlőrinc és Pécs között. A kiemelt karbantartás célja a sebességkorlátozások megszüntetése, a Budapest és Pécs közötti vonatközlekedés pontosabbá tétele.