Austrian: háború a veszteségek ellen
Az Austrian Airlines hároméves agresszív költségcsökkentő programba fogott, ennek keretében átalakítja a flottáját is.
Az Air Transport World számára adott interjúban az igazgatóság elnöke, Jaan Albrecht elmondta: a 220-260 millió eurós hároméves program keretében megszüntetnek járatokat, csökkentik a személyi állományra jutó kiadásokat, és 11 Boeing 737-es, köztük a Classic-kategóriájú 600-asok helyett hét Airbus A320-ast állítanak szolgálatba.
A program beindítása mögött a tulajdonos Lufthansa döntése áll, a német anyavállalat ősszel jelentette be, hogy nem hajlandó tovább finanszírozni az osztrák társaság veszteségeit, az Austriannak fel kell készülnie a negatív gazdasági kilátásokra, csökkenő keresletre.
A megszűnő járatokról várhatóan februárban lesz bejelentés, ezek a változások elsősorban a kelet-európai és a közel-keleti hálózatot érintik. A társaság ugyanakkor tárgyalásokat kezdeményez partnereivel, például a bécsi repülőtérrel is a terhek csökkentése érdekében, amelyekhez ráadásul mostantól még a szén-dioxid-adó, az uniós emissziókereskedelem légi forgalmi kiterjesztése is alaposan hozzájárul.
Albrecht azt is elmondta az ATW-nek, hogy azonnal megkezdik a tárgyalásokat az alkalmazottakkal az új kollektív szerződésekről. A társaság vezetése nem akar leépítést, de a munkaerővel kapcsolatos kiadásokat mindenképp csökkenteni kell, ezek a költségek ugyanis 20 százalékkal magasabbak, mint más európai légitársaságoknál.
Az Austrian átalakítja nagy hatótávolságú flottáját is. A jelenleg repülő hat 767-300ER típusú gépük legalább 2018-ig marad a társaságnál, a mostani négy 777-200-as mellé két-két újabb hasonló típusú gépet szereznének be 2013-ban és 2014-ben, hírek szerint olyan új desztinációk kiszolgálására, mint Sanghaj-Pudong és Newark.