Az új Legacy első repülése

iho/repülés   ·   2012.11.28. 13:00
legacy500firstflight_cim

Sikeresen végrehajtotta első repülését a brazil gyártó új üzleti gépe. A Legacy 500 egy és háromnegyed órát töltött a levegőben, eközben vizsgálták a futó működését és a gép repülési tulajdonságait, utóbbiak azért különösen fontosak, mert a Legacy-500 az első fly-by-wire gép ebben a kategóriában.

Ezzel függött össze egyébként a program csúszása is: a digitális rendszer kidolgozása vett plusz egy évet igénybe. Az eddigi tervek szerint az első gépet 2013 végén adják át a megrendelőnek, de a mostani közlések szerint a példányok leszállítása 2014 elejére tolódik, mint ahogy hasonló késést szenved az 500-asnál valamivel kisebb 450-es programja is.

Egy éve készült el a gép

Az Embraer részben kompozitokból épült gépe a Cessna és a Bombardier új típusai, a Latitude, illetve a Learjet 70/75 versenytársa lesz a piacon. A Legacy 450/500-as teljessé teszi az Embraer kínálati sorát a könnyű (VLJ-kategóriás) Phenomok és a regionális utasszállítókból kialakított nagyobb üzleti gépek között.

Az iho.repülés tavaly év végén számolt be arról, hogy elkészült és kigördült a szerelőcsarnokból a Legacy 500 első példánya. A 12 személyes gép egyrészt a fly-by-wire vezérléssel, másrészt a viszonylag tágas és magas kabinjával esélyes a piaci sikerre. Az Embraer erősen figyel Kínára is: a kínai AVIC azonban nem ezt a típust, hanem a kiforrottabb, nagyobb és – talán ez a döntő – nagyobb hatótávolságú 600/650-es családot választotta gyártásra.

A nagy testvér, a 600-as egy szép példánya Ferihegyen

Kapcsolódó hírek