Bemutatkozott az első arab Talgo-motorvonat

iho   ·   2014.09.06. 08:45
400px_haramain_talgo

Az első villamos szerelvényről augusztus közepén rántották le a leplet a Talgo spanyolországi, rivabellosai gyárában a Saudi Railway Organization (SRO) elnöke, Mohamed Khaled al Suwaiket jelenlétében.

A Saudi Railway Organization harminchat nagysebességű Talgo-motorvonatot rendelt a Mekkát Medinával összekötő Haramain-vonalra<br>(látványterv: SRO)

A vasúttársaság harminchat, normál nyomtávú Talgo 350-es szerelvényt rendelt a spanyol gyártótól a Mekkát Dzsiddán és a King Abdul Aziz Nemzetközi Repülőtéren át Medinával összekötő, 449,2 kilométer hosszú nagysebességű vonalra. A pálya leginkább a két városba érkező, nagy mennyiségű zarándok számára jön létre. A háromszázhúsz kilométer per órás tempóra képes vonatok közül egy minden földi jóval felszerelt szerelvény kizárólag az arab király és személyzete számára lesz elkülönítve.

Az arab Talgo-motorvonatok repülőgépek üzleti osztályát idéző első osztálya<br>(fotók: SRO)

A tizenhárom kocsis szerelvények a Talgo a spanyol nemzeti vasút Renfe számára épített AVE 102-es és 112-es sorozatú motorvonatok arab viszonyokhoz átalakított verziói. A járművekhez a Bombardier szállít Mitrac 3000-es vontatási és vonatbefolyásolási rendszereket: a 281 millió euró értékű megállapodás értelmében a vonófejek Flexx Power 350-es forgóvázai is a kanadai gyártó termékei.

A másodosztályon utazók se panaszkodhatnak majd a 450 kilométeres út alatt

Az első arab Talgo-vonatok várhatóan jövőre kezdhetik meg próbafutásaikat Rabig és Medina között. A teljes Haramain-vonalat a tervek szerint 2016 közepén adják át a forgalomnak – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek