Dunai fejlesztések CEF-pénzből
A szakpolitikai kormányzat célja, hogy javítsa a hajózás versenyhelyzetét, megkönnyítse integrációját a logisztikai láncba – közölte az MTI a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumra hivatkozva. Kiemelt feladat a Duna hajózhatóságának javítása és hatékony multimodális terminálok fejlesztése a kikötőkben.
Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból a hajózható mellékágakat is érintő (a Szentendrei-Dunán gyakorlatilag megszűnt a hajóközlekedés az elmúlt években – a szerk.) hajóút-helyreállítási és fenntartási főterv végrehajtására nemzetközi együttműködésben dolgoznak ki terveket 2020 júniusának végéig – jelenleg a hajóút-fenntartási projekt közbeszerzése zajlik. Ennek részeként az évtizedek óta használt úszóbójás-parti világításos rendszer kiváltására korszerű kitűzőhajókat, bójákat és parti jelzéseket szereznek be és helyeznek üzembe. A gázlók megszüntetésére környezeti hatásvizsgálatok és engedélyezési tervek készülnek.
Szintén CEF-felhívásra készül a víziúti információs rendszer kiépítése is. 2017 végéig létrejön egy folyami forgalommenedzsment-központ, elkészítik a Duna naprakész hajózási térképét és új parti radar- és kamerarendszert telepítenek. A csepeli Szabadkikötőben készül el a régió első vízi LNG-töltőállomása, ahol vasúti és közúti járműveket is kiszolgálnak majd. IKOP-projektben fejlesztik tovább Győr-Gönyű és Baja kikötőjét, Mohácson új országos közforgalmú kikötő, Csepelen mobilgát épül.
Az NFM közlése szerint a belvízi hajózási projekteknél folyamatban van az Európai Bizottsággal kötendő támogatási megállapodás is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!