Folytassa, VT-Transman!

Istvánfi Péter   ·   2012.05.12. 09:00
00

A közforgalmú autóbuszvonalak üzemeltetésére már 2011 nyarán kiírta a tendert a BKK. Ennek első hat tétele tartalmazza a 2012. április 30-án lejáró alvállalkozói kapacitások pótlását az alábbiak szerint:

  • 1. rész: a Nógrád Volán alacsonypadlós vonalai 25 kocsival
  • 2. rész: a VT-Transman alacsonypadlós vonalai (8-as, 53-as, 58-as, 112-es, 114-es, 141-es, 150-es, 250-es, 250A, 213-as, 214-es) 25 kocsival
  • 3. rész: a VT-Transman alacsonypadlós vonalai (11-es, 26-os, 91-es, 111-es, 118-as, 133-as, 115-ös, 134-es, 155-ös, 156-os, 212-es, 218-as, 291) 25 kocsival
  • 4. rész: további alacsonypadlós vonalak 15 kocsival
  • 5. rész: 1+1 év időtartamra 15 normálpadlós 12 évnél nem idősebb autóbusz + 100% opció
  • 6. rész: 1+1 év időtartamra 15 normálpadlós 12 évnél nem idősebb autóbusz + 100% opció

Az első részre a Nógrád Volán kivonulása miatt nem érkezett ajánlat, a 4. és 5. rész még nem zárult le, a 2., 3. és 6.  részt pedig a VT-Transman nyerte, azonban a hibás bankgarancia miatt kizárt Orangeways jogorvoslati kérelmet nyújtott be, ezzel akadályozva a szerződéskötést a nyertessel. Emiatt április 30-tól a BKV erőn felüli kocsikiadásra kényszerült, ami – köszönhetően a leromlott műszaki állapotú kocsiparknak – nem is sikerült maradéktalanul.

A használt Mercedes Citarók rohamtempóban, egyelőre honosítás nélkül álltak forgalomba<br/>(fotók: Fábián Attila)

Átmeneti megoldásként a csak nyártól forgalomba állítani tervezett Mercedes Citarókat állította hadrendbe a BKV. Ezen felül a közbeszerzési határt el nem érő értékben szerződést kötött a VT-Transmannal a kiesett kapacitás pótlására. A helyzeten a Hollandiából használtan érkezett tizenhárom Van Hool A300-as is enyhített valamelyest.

Ideiglenes megoldásként a közbeszerzési érték alatti szerződést kötött a BKV és a VT-Transman, aminek köszönhetően a legfurcsább helyeken tűntek fel az alvállalkozó kocsijai

Ezzel párhuzamosan a BKK kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz, amelynek mostani döntése szerint az Orangeways fellebbezésének elbírálásáig is megköthető a szerződés a VT-Transmannal, a tömegközlekedés folyamatos fenntartása ugyanis közérdek.

A BKV-nak így már csak a le nem zárult 1., 4. és 5. rész kocsijait kell pótolnia saját erőből, ami köszönhetően a villámgyorsan forgalomba állított 31+13 használt kocsinak sikerülni fog. A helyzet a 38 használt Volvo 7700-as megérkeztével tovább javulhat.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.