Buszhiány a BKV-nál
A cég innen-onnan pótolta a kieső száz buszt: ideiglenes szolgáltatást rendelt meg, behozták a félkész Mercedeseket, illetve régi Ikarusokat tákoltak össze. A kapkodás miatt érdekes jelenségekkel találkoznak az utasok: a hűtővíz felforrásának megakadályozása miatt fűtik az utasteret a 105-ösön, automata hang kér elnézést a váltó rángatásáért a 178-ason, hol bezár, hol nem akar becsukódni a Mercedesek automata ajtaja – olvasható az Indexen.
Húzódik a BKK használt buszokra kiírt tendere: az eredményt a kizárt Orangeways megtámadta, ezért nem tudnak szerződést kötni a győztes VT-Transmannal, a szolgáltatásból kiszálló Nógrád Volán 25 Volvója is kiesett.
A BKK-tól származó információk szerint megoldott a pótlás: a hiányzó száz busz helyett mintegy 70-et be tudtak állítani úgy, hogy a BKV közbeszerzési értékhatár alatt, 50 millió forintért megrendelte a buszos szolgáltatást a VT-Transmantól. Az 50 millió forintos kontingens keret péntekig elegendő.
A hiányzó buszok másik részét a most vásárolt, de még nem teljesen átalakított Mercedesek hadrendbe állításával, és további, mintegy tucatnyi helyrepofozott Ikarusszal pótolta a BKV. A Mercedesekkel a tavaszi hőség napjaiban a nem beüzemelt klímák miatt volt gond, most az automata érzékelővel ellátott biztonsági ajtók zavarják össze az utasokat.
Az összepofozott Ikarusokkal még több a baj. Dorner Lajos, a VEKE vezetőjének információja szerint már üzemkezdetkor sem tudnak a garázsok megfelelő számú buszt biztosítani, de a napközbeni lerobbanásokkal az arány tovább romlik. A buszokat vontató műszaki mentőkocsi állandóan foglalt, előfordult, hogy egy buszvezető hét órát várt lerobbant buszában ülve rá.