Futópróbázik a DB első ICx-szerelvénye
A DB még 2011 májusában kötött keretszerződést a Siemensszel összesen háromszáz ICx-szerelvény vásárlásáról. A megállapodásból eddig százharminc szerelvényre: nyolcvanöt tizenkét részes, valamint negyvenöt hétrészes motorvonatra nyújtotta be igényét a vasúttársaság.
A Railway Gazette arról ír, hogy a DB legújabb generációs intercityjeinek egyik első tizenkét részes szerelvényével szeptember végén kezdődtek meg a futópróbák a DB Systemtechnik felügyelete alatt. A prototípus ICx-vonatot kezdetben még csak százhatvannal hajtják meg, a tesztsorozat végére azonban már az engedélyezett legnagyobb üzemi sebességgel, azaz kétszázötven kilométer per órás tempóval fognak zajlani a próbafutások. A gyártó Siemens a próbák alatt leteszteli a típus összes létező funkcióját. Különös figyelmet fordítanak a forgóvázakra, valamint a kerék és a sín érintkezése során megfigyelt adatokra. Megvizsgálják azt is, hogyan kommunikál a szerelvény a jelző- és biztosítóberendezésekkel, továbbá megfigyelik az áramszedő és a felsővezeték-rendszer közötti kapcsolatot is.
Az első tizenkét részes ICx-vonatok a tervek szerint jövő év közepén kezdhetik meg utasforgalmi próbáikat. A típus hivatalosan várhatóan 2017 végétől állhat forgalomba és válthatja le a DB 1971-től üzembe állított, hagyományos, mozdonyvontatású intercity- és eurocity-szerelvényeit. A hétrészes vonatok előreláthatólag 2020-tól szállíthatnak utasokat. A motorvonatok menetrend szerint kétszázharminc kilométer per órás sebességgel fognak tudni közlekedni. A DB egyébiránt a legrégebbi ICE1 és ICE2 motorvonatait is kukázni akarja az ICx-ekkel – adja hírül az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!