Harminc új ICE és jegyárcsökkenés Németországban
Nagy bejelentéseket élt meg a napokban a német állami vasúttársaság. Elsőnek azt közölték, a DB további harminc nagysebességű ICE-szerelvényt vásárol. Ezzel egyidejűleg azt is kijelentették, hogy az eddigi tizenkilenc százalékos áfakulcs helyett csak hét százalékos adót kell majd fizetni a vonatjegyek után, így jegyárcsökkentésre is van lehetőség. A német kormány pedig kötelezettséget vállalt, hogy a német vasúttársaságot minden évben egymilliárd euróval támogatja annak érdekében, hogy a társaság növelhesse alaptőkéjét.
A tervek szerint a harminc új ICE 4 szerelvényeket 2022 végéig veheti át a DB. A nagysebességű vonatok kapacitása ezzel jelentősen nő: napi 13 ezer utassal több fér el majd ezeken a vonatokon. A DB korábban hetvennégy új nagysebességű vonatot rendelt (ugyancsak ICE 4-eseket). Jelenleg a német vasúttársaság 282 nagysebességű vasúti járművet üzemeltet, három éven belül a számuk 386-ra nőhet.
A DB nagyobb mértékű utasszám-növekedésre számít a távolsági járatokon, mivel a menetjegyek eddigi tizenkilenc százalékos adókulcsa hét százalékra csökken – a vasúttársaság azonnal csökkentette a vonatjegyek árát igazodva az adó mértékének csökkenéséhez. Az ICE vonatokon a legolcsóbb menetjegy most 13,40 euróba kerül (BahnCard hűségkártyával), a kedvezményre jogosító kártya nélküli utasok az eddigi 19,90 euró helyett 17,90 eurót fizetnek a legalacsonyabb ársávú jegyek esetében.
A német szövetségi kormány a klímacsomagjában nagy jelentőséget tulajdonít a vasútnak, mint környezetbarát közlekedési eszköznek, amivel sikeresen lehet nagymértékben csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!