Hétvégétől felújítás!
A négy szakaszra bontott munkálatok második (időrendben első) etapja 2012. június 16-án kezdődik. A vonatok augusztus 26-ig Budapest-Nyugati pályaudvartól Pilisvörösvárig közlekednek majd, innen több autóbuszjárat szállítja az utasokat.
Az E jelzésű buszok Pilisvörösvártól Esztergomig, gyorsjáratként közlekednek, csak a vonal vasútállomásainál állnak meg. Ezen a szakaszon két, ötven férőhelyes, alacsonypadlós autóbusz közlekedik majd minden vonathoz, emellett a MÁV-Start Budapest–Esztergom útvonalára szóló bérleteket a Volánbusz járatain is elfogadják. Két ráhordó járat szolgálja még az utasokat: Pilisvörösvár és Szabadságliget között, illetve a Pilisvörösvár–Pázmáneum–Klotildliget útvonalon vonatonként egy-egy midibusz közlekedik majd. A Volánbusz ezen kívül Pilisvörösváron és Piliscsabán egy-egy tartalék autóbuszt is tárol.
A nyári felújítási munkák során Pilisvörösvár–Esztergom között 32,7 kilométernyi vasúti pálya újul meg, és egy forgalmi kitérő is épül majd. Felújítanak minden állomást és megállóhelyet, új P+R és B+R parkolóhelyek, perontetők épülnek. Az új biztosítóberendezést 2014 elejére telepítik. A felújítás befejező szakaszát, az Újpesti vasúti híd és Pilisvörösvár közötti szakasz kétvágányúsításával egyetemben a következő uniós költségvetési ciklusban, 2014 végzik, így a Budapest–Esztergom közötti menetidő egy órára csökken a jelenlegi egy óra negyven percről.
Felmerülhet a kérdés, hogy a felújítás ideje alatt nem közlekedő Siemens Desiro motorvonatoknak mi lesz a sorsa, járnak-e valahol, vagy félreállítják őket? Sajnos a vágányzár miatt a rezsimenetek megnőnek, ugyanis eddig a foirdulóidő alatt, Esztergomban tankoltak a motorvonatok, most Istvántelekre kell bemenniük. Ezzel együtt hat Desiro érkezik majd a Balaton északi partján futó 29-es vonalra, és a 142-es, lajosmizsei vonalon is több Desiro, és kevesebb, M41-essel vontatott ingaszerelvény közlekedik augusztus 26-ig.