Ismét visszatért egy 260-as, ezúttal Óbudára
A budapesti kétszázas sorozatú Ikarusok története 2017 februárjában egy újabb fejezettel gazdagodott: az utazóközönség ismét visszakapott egy korábban leállított magaspadlós autóbuszt, teljesen újjáépítve.
Míg a korszerű és alacsonypadlós járművek egyre szaporodnak Budapesten, a BKK megrendelésére szolgáltatást nyújtó BKV továbbra is számol azzal, hogy az elkövetkezendő években a hétköznapi csúcsidőszakokban továbbra is az Ikarus legmegbízhatóbb, kétszázas sorozatának járműveit közlekedtesse. A további üzemeltetésre kijelölt járművek felújítása már a korábbi években megkezdődött. A kétezres években indult, az utastérben kellemesebb hatást biztosító zöld kapaszkodós megoldást öt évvel ezelőtt további esztétikai elemekkel bővítették: a járművek sötétített oldalablakokat és citromsárga kapaszkodókat kaptak, üléseiket – más leállított autóbuszokból kiszerelt – először szövettel, később kék műbőrrel újrahúzott Halas típusúra cserélték, egyes járművekben pedig korábban kibontott FOK-Gyem kijelzők álltak ismét munkába.
A hosszabb üzemeltetésre történő tartós berendezkedést jelzi, hogy az egyik példány alacsonypadlós hátsó peront és elektromos ajtókat kapott; egy másik autóbuszt pedig Allison váltóval szereltek fel.
A felújított flottában kapott helyet a márkavédjegyes szolgáltatásnak emléket állító BPO-301, vagy a decemberi időszakban mikulás jelmezt magára öltő BPI-206 (amely azonosítóját ötletesen BP 12-06-ként matricázták fel) is, valamint a hét évvel ezelőtt Debrecenből érkezett Ikarusok egy része is.
A tavalyi év egyik meglepetése volt egy korábban legyártott vázszerkezetbe épített – akár vadonatújnak is mondható – 260-as forgalomba állása volt.
Az idei év első újdonságát a korábban BPI-205 rendszámot viselő, 1992-es évjáratú 260.46 típusjelzésű autóbusz visszatérése jelentette. Az autóbuszt vázig bontották és javították, a majd a gépészeti egységek és futóművek visszaszerelését követően újraépítették. A jármű a szokásos Halas ülések mellett ezúttal zöld kapaszkodókat kapott, a BPO-370-hez hasonlóan itt is találkozhatunk narancssárga szélességjelzőkkel a jármű karosszériáján. A korszerűbb hatást keltő kijelzők beszerelése egyelőre elmaradt, illetve a vadonatújnak minősített társához képest az NWZ-774 azonosítóra átrendszámozott Ikarus vezetőfülkéje nem kapott légkondícionáló berendezést. Az újra forgalomba álló 260-ast első munkanapján Áron kolléga is kipróbálta, beszámolója itt olvasható.
Az idén kezdődő metrófelújítás miatt egyre több leállított Ikarus tér vissza az utakra szóló és csuklós változatban is. Hogy hasonlóképpen felújított Ikarusok lesznek-e közöttük, néhány hónapon belül kiderül.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!