Jöhetnek az intercity-Omneók az SNCF-hez
A napokban bejelentett megrendelés értéke 585 millió euró. A Bombardier legújabb motorvonatcsaládjának számító Omneók legmagasabb szintet képviselő, Premium változatának első szerelvényeit a várhatóan 2019 elejétől szállítja a kanadai-francia gyártó. A típus várhatóan az év szeptemberére szerezheti meg a közlekedési engedélyt. Az első vonatok 2019 végén, 2020 elején állhatnak forgalomba Normandiában, hagyományos, mozdonyvontatású Corail-szerelvényeket felváltva – írja a Railway Gazette.
A távolsági utazásokra kifejlesztett motorvonatok legnagyobb üzemi sebessége kétszáz kilométer per óra. Kényelmi felszereltségük eleget tesz a kor elvárásainak: a regionális Omneóknál szélesebb üléseket, wifit, USB-, valamint hálózati csatlakozókat kínálnak az utasoknak. A százharmincöt méter hosszú szerelvények húsz százalékkal nagyobb kapacitást fognak biztosítani a Párizs–Rouen–Le Havre és a Párizs–Caen–Cherbourg útvonalakon: az Omneók négyszázhetven ülőhelyet – köztük negyven lenyithatót – nyújtanak, amit bő százzal több a jelenleg közlekedő szerelvények kínálatánál. Az Omneo Premiumok gyártásában számos normandiai beszállító vesz részt: az üléseket a Compin, a másodlagos felfüggesztést a Paulstra, a konnektorokat a Hypertac szállítja, a festést pedig a Seim végzi. A vonatok karbantartása a Rouen melletti Sotteville-lés-Rouen-ban, zajlik majd, de a caeni bázist is korszerűsítik a szerelvények megfelelő kiszolgálása érdekében.
A járműveket egy még 2010-ben megkötött keretszerződés értelmében vásárolja az SNCF: a megállapodás akár nyolcszázhatvan kétszintes motorvonat beszerzését teszi lehetővé a vasúttársaság számára. A regionális, és most már intercity-kivitelű Omneókból eddig összesen kétszázötvenhárom szerelvényre érkezett megrendelés számos francia tartományból, ezzel legalább 2021-ig biztosított a termelés a Bombardier észak-franciaországi, crespini üzemében. A regionális kivitelű járművekről szóló legfrissebb rendelés vonatait 2021 elején veheti át az SNCF.
Normandia tartománya idén áprilisban állapodott meg a francia kormánnyal arról, hogy öt, jelenleg veszteséges intercity-útvonalon átveszi a szolgáltatói szerepet az SNCF-től annak fejében, hogy a kormány tőkét biztosít a szükséges járműállomány frissítéséhez. Ez az első olyan megállapodás, melynek során a nemzeti vasúttársaságtól a tartományhoz kerül át a szolgáltatás. Normandia 2020 elejéig a Párizs–Caen–Cherbourg, a Trouville–Deauville, a Párizs–Rouen–Le Havre, a Párizs–Granville, a Párizs–Evreux–Serquigny és a Caen–Le Mans–Tours viszonylatokon veszi át a szolgáltatói szerepet – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!