Lufthansa Cargo-gondok: lesz-e gépleállítás?

iho/repülés   ·   2011.11.26. 13:45
luficargo_cim

A Lufthansa teherszállító ágazata érthető mód elég nehéz jövő év elé néz: e közismert tény mellett is nagy feltűnést keltett az a hír, amit az Air Cargo World is felkapott, és amely szerint az igazgatótanács egyik tagja, dr. Andreas Otto azt javasolta volna, hogy a cég építse le MD–11-es kapacitása egynegyedét.

A Lufthansa Cargo szóvivője azonban cáfolta a hírt, és bejelentette, a német légitáraság teherszállító vállalkozása – legalábbis mind ez idáig – nem tervezi repülőgépek leállítását.

Amit dr. Andreas Otto említett, az a szóvivő szerint csak annyi volt, hogy a Lufthansa Cargo képes lenne rövid idő alatt leállítani a társaság kapacitásának 20-25 százalékát – ha a piaci helyzet tovább romlana. A karácsony utáni időszakban pedig valóban csökkentjük a szállításokat, de ez így történik az egész iparágban, mert akkor a szállítási igények is csökkennek – hangzik a Lufthansa Cargo szóvivőjének körlevele.

Október végén a Lufthansa igazgatótanácsának elnöke, Christoph Franz a befektetőknek írt levelében hárommillió euró körül várható év végi profitot említett, és a jövő év elejére pedig lassú felfutást.

A szóvivő is elismerte levelében, hogy 2012 komoly kihívást jelent, ugyanakkor leszögezte: a Lufthansa vezetői nem számítanak a cég aktivitásának úgymond recessziós jellegű visszaesésére. „A helyzet nem összehasonlítható a 2008 végén és 2009-ben történtekkel, amikor a légitársaságot keményen megrázta a válság” – fogalmazott levelében a Lufthansa Cargo szóvivője.

Mint arról korábban beszámoltunk, a légi teherszállítás teljesítménye az utasszállítással ellentétben szinte mindenütt a világon visszaeesett az idén. Az általános gazdasági problémák mellett, amelyekre a cargoszektor mindig is érzékenyen reagált, a Lufthansa számára külön megpróbáltatás, hogy a helyi lakosság bírósági ítélettel érte el a Lufthansa Cargo központjában, Frankfurtban az éjszakai repülés teljes tilalmát. Ami elsősorban a német társaság teherszállító gépeinek a mozgását bénítja meg, és felborítja üzleti modelljét. Az eddigi rendszer szerint ugyanis az éjszaka érkező interkontinentális járatok szállítmányait szétszortírozva hajnalban indultak tovább a Lufthansa teherszállítói.

Kapcsolódó hírek