Lufthansa: fájni fog?
Évi másfél milliárd eurós takarékossági programot indít a Lufthansa – adja hírül a társaság belső hírlevelének nyomán a Flightglobal. A vezérigazgató, Christoph Franz úgy határozta meg a program alapvonalait, hogy annak mentén „részben lebontják, részben átstrukturálják” a csoportot, olyannyira, hogy a folyamat végeztével egészen „más lesz a Lufthansa, mint ahogy most kinéz”.
A racionalizálás elsősorban a különféle tagtársaságok: a Lufthansa, az Austrian Airlines, a Brussels Airlines, a Germanwings, a Swiss International Air Lines, valamint a regionális leányvállalatok tevékenységének összehangolását jelenti, a kooperáció révén nyilván újraosztják a különféle társaságok között a különféle útvonalakat, hogy ne legyen átfedés. Ugyanakkor a Lufthansa-csoport hivatali része is centralizálódik, tehát nyilván az egyes cégek bizonyos részlegeit a karcsúbb adminisztráció érdekében összevonják.
A vezér arra is utalt, hogy olyan területekhez is hozzányúlnak, amelyek eddig tabunak számítottak, lehetséges tehát, hogy takarékossági intézkedéseket hoznak majd az alkalmazottaknak is kényes szférákban. Hogy ezek mik és milyen jellegűek lesznek, arról részletesen nem esett szó, ezekről egy külön testület nyújt majd be javaslatokat, de „mindenképp mély változásokon kell keresztülmennie a csoportnak a porfitabilitás érdekében” – hangoztatta Cristoph Franz.
A vezér hozzátette, hogy a társaságnak az új gépei és új termékei bevezetéséhez mintegy kilencmilliárd eurónyi befektetésre lesz szüksége, ehhez a jelenlegi pénzügyi helyzet nem elég erős. Ami pedig a változások külső motorját illeti, Franz általában beszélt a diszkonttársaságok kihívásáról, és konkrétan említette a hosszú távú járatoknál érezhető konkurenciát, ami az Emirates, a Qatar Airways és a Turkish Airlines felől veszélyezteti a Lufthansa-csoport piacát.