Mercedesekkel frissít a Vértes Volán

iho/közút   ·   2011.12.23. 08:30
vvconecto_fooldal

Bár az idei év igen szerény volt a beszerzések tekintetében, akadt egy-két társaság, ahol mégis sikerült néhány új vagy legalábbis újabb buszt forgalomba állítani. A Vértes Volánnál november végén hirdették ki annak a tendernek az eredményét, amely keretében „hat használt helyközi-távolsági kivitelű szóló-, egy használt helyközi-távolsági kivitelű, nagy befogadóképességű szóló-, és egy használt helyközi kivitelű csuklósbuszt” kívántak beszerezni. A nyertes a Homm Kft. lett, amely hat Mercedes-Benz Tourismót, egy Setra S 317 UL-t és egy Mercedes-Benz Conecto G-t adott át a közelmúltban 315 millió forint értékben.

A Mercedes O350 Tourismók 5–7 év közötti életkorúak, Euro 3-as és 4-es minősítésű motoruk van, és vegyesen Szlovákiából, Belgiumból, Hollandiából és Németországból érkeztek. A háromtengelyes Setra S317 UL Hollandiából érkezett. A 2006-os gyártású kocsiban Euro 3-as Mercedes motor dolgozik.

Az új távolsági kocsik egy része a Vértes Volán telephelyén<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(fotó: Vértes Volán)

A csuklóst nekünk is szerencsénk volt megtekinteni az Evobus Hungária Kft. Hunyadi János utcai telephelyén. A buszt 2002 decemberében gyártották, eredetileg szlovák megrendelésre, ahol munkásszállításra használták. Háromajtós, helyközi kivitel – bár ugyanilyennel eddig még nem rendelkezett a cég, mégsem számít típusidegennek, hiszen a helyi változatból kettő is található a flottában. A busz motorja OM447 hLA típusú, Euro 3-as, a sebességváltója ZF automata. Az utastér légkondicionált, az ülések végig 2+2-es elrendezésben helyezkednek el, és fejtámlájuk is van.

A csuklós korábban Szlovákiában dolgozott<br/>(fotók: Vörös Attila)

Az új járművek forgalomba állása lehetővé teszi néhány régebbi Ikarus selejtezését. Az autóbusz-állomány átlagéletkora azonban így is csak 13,7 évre csökken, ami még mindig jóval több a kívánatosnál. A jelenlegi állás szerint ez a helyzet a jövőben sem fog javulni.

Kapcsolódó hírek